The Goldfinch

En pojke i New York tas om hand av en rik familj efter att hans mamma dödats i ett bombattentat vid ett museum.

Originaltitel The Goldfinch
Regissör John Crowley (III)
Manus Peter Straughan
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Ansel Elgort, Aneurin Barnard, Ashleigh Cummings, Nicole Kidman, Jeffrey Wright, Sarah Paulson, Luke Wilson, Willa Fitzgerald, Luke Kleintank, Peter Jacobson, Denis O'Hare, Joey Slotnick, Gordon Winarick, Oakes Fegley, Finn Wolfhard, Aimee Laurence

2021-07-04
Filmen var väldigt omtalad när den kom och målades upp som en total kalkon som helt misslyckats med att filmatisera en filmbar bok. Så döm av min förvåning när jag till slut faktiskt ser filmen och det helt enkelt bara är en väldigt bra film. Jag förstår inte alls varför den blev så kalkonklassad när den kom. Det går lite snabbt ibland och det blir bra spretigt. Men den lyckas ändå samla sig och jag tycker det finns mycket här som är fint och bra. Ganska stark trea.
mammene
2020-10-01
Vilken resa det här blev. Man lyckades få med så mycket och blandade nu och dåtid på ett elegant sätt. Inte alltid lätt att se hur "Potter" behandlades, men det fanns också guldkorn som lyfte upp det hela och Nicole Kidman är så mycket Nicole Kidman.
Ghostface
2019-11-24
Rätt ton i filmens miljöer och visuella stil men lite hastig och spretig i berättandet vilket kanske är ofrånkomligt i översättningen från en bok utav den kalibern.