2.8

The Good Liar

Bedragaren Roy Courtnay kan knappt tro sina ögon när han träffar det perfekta offret på nätet, änkan Betty McLeish. Men blir snart överraskad att han faktiskt börjar bry sig om henne och allt tar en oväntad vändning.

Originaltitel The Good Liar
Regissör Bill Condon
Manus Jeffrey Hatcher
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Helen Mirren, Ian McKellen, Russell Tovey, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Jim Carter, Mark Lewis Jones, Phil Dunster, Nell Williams, Laurie Davidson, Michael Culkin, Dino Kelly, Aleksandar Jovanovic

hsimpson
2021-09-30
Lite underhållande, men alldeles för krystad stundtals.
Zebulonm
2021-02-06
Bra är den men man förstod hur det skulle gå till slut även om det fanns vissa överraskningar i historien.
Maduson
2020-12-12
Hade inga direkta förväntningar inför denna men måste säga att den överraskade mig positivt. Den hade någon slags mysputtrande stämning som brittiska krimfilmer ofta kan tillämpa, och Mirren och McKellen var ljuvliga tillsammans.
2020-11-11
Behaglig och lagom blåsningsfilm. Inget nytt under solen, och särskilt många överraskningar bjuds det inte på, men såväl Mirren som McKellen levererar på hög nivå. (8+/15)
mammene
2020-11-10
Det här kändes väldigt brittiskt och då med så många bra brittiska skådespelare, det spelar an en viss känsla hos mig. Det är klurigt och lugnt, till en början, för det går väldigt fort på slutet, lite synd kan jag tycka, och allt kanske var lite väl tillrättalagt. När man bygger upp så noggrant borde man ge sig lite mer tid på slutet. Men annars gillade jag det här, kunde nog ana vart det bar hän, men bra utfört.
2020-11-10
Starlette
2020-11-08
Lite ojämn i tempot. Allt knyts ihop snabbt i slutet. Bra skådespelarprestationer!
espresso.life
2020-10-15
Bra skådespelare. Men lite för förutsägbara, för mycket hintar vid för många tillfälle.
Reggiez
2020-02-24
En film med två riktigt bra skådespelare i huvudrollerna. Ian McKellen är lika bra på att spela onda, svekfulla karaktärer som han är på att spela mysiga trollkarlar. Klart sevärd.