2.6

The Good Night

Gary är en före detta popstjärna som för en inre kamp för att behålla sin värdighet när han tvingas skriva musik till reklamfilm för att tjäna sitt uppehälle. På sin jakt efter ideal i en verklighet långt ifrån nattdrömmarnas städade och passionerade skimmer, finner han i drömmarnas värld idealkvinnan och det självförtroende han saknar. Mitt i sin tidiga medelålderskris söker han tröst i nattsömnen, men ju mer han flyr från vardagen, desto mer suddas gränsen mellan verklighet och dröm ut.

Originaltitel The Good Night
Regissör Jake Paltrow
Manus Jake Paltrow
Genre Drama, Komedi, Romantik, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Danny DeVito, Penelope Cruz, Gwyneth Paltrow, Simon Pegg, Martin Freeman, Michael Gambon, Sonia Doubell, Stephen Graham

sawa
2012-03-19
Ganska intetsägande.
bend
2011-06-30
ojämn, den hade kunnat vara bra!
thestrokes_
2009-08-30
varför känns det som om varenda film jag ser med penelope cruz, så ska hon spela "idealkvinnan"? seriöst störande.
RebeckaNilsson
2009-07-27
En film som verkligen hade potential och sabbade chansen tyvärr. Jag gillade den men jag blev verkligen tveksam över vad jag egentligen tyckte om filmen när eftertexten började rulla ner. Jag sammanfattar så här: en snygg film, visst, men slutet var som att dra bort en matta under fötterna på en, knappt förvarnat och alldeles för snabbt skett. Sedan kändes filmen väldigt pointless eftersom det inte sker någon utveckling alls av någonting.
finken
2008-10-22
Bra och intressant ämne, men den lyfter inte riktigt. Vet inte vad som saknas.
Vilekon
2008-05-27
Den saknar en känslosam udd. Man blir väl aldrig riktigt berörd av den. Men som föregående talare sagt: det är inte mycket som är dåligt.
Fredrik83
2008-04-19
Handlar om drömmar och var ett riktigt sömnpiller, usch o fy
TimBuckley
2008-04-01
(rek 3a) Lillebror Jake Paltrow, regisserar här storasyster Gwyneth Paltrow (som jag tycker om) och en i sin helhet tveklöst välspelande ensemble skådespelare ikring ett tema som är snyggt visualiserat & som verkligen borde kunna tok-knocka mig... Tyvärr känner jag generellt inte glöden som gör att man vill sätta en 4a-5a i betyg alltförofta, trots att många scener helt klart tycks om... Allt är skickligt, snyggt, bra, välspelat, tilltalande & ändå så tomt... Men 1:20 gav jag ändå mer än gärna filmen, tyckte om den ...men... jag måste ändå rekomendera dess släktingar framför denna: "Science of sleep" (5a) "Eternal Sunshine of the spotless mind" (4a) framför denna ändå alltså klart sevärda om än aning sömniga ;)) "The good night" (3a)... (Kass Filminfo by the way)
PerSimon
2008-03-24
Skojar ni? Lätt en fyra.
Quartz
2008-03-20
nästan fyra. vet inte vad som saknas. massor antagligen, samtidigt som allt fanns där.