3.1

The Grand Seduction

En liten fiskeby är i stort behov av en läkare för att säkra ett viktigt fabrikskontrakt. Murray French leder sökandet och när han finner Dr. Paul Lewis tar han hjälp av hela byn för att övertyga honom att stanna permanent.

Originaltitel The Grand Seduction
Regissör Don McKellar
Manus Michael Dowse, Ken Scott
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Brendan Gleeson, Taylor Kitsch, Gordon Pinsent, Liane Balaban, Mark Critch, Mary Walsh, Rhonda Rodgers, Peter Keleghan, Matt Watts, Percy Hynes White, Anna Hopkins (röst)

DiMMUBoRGiR
2018-02-07
Sy typiskt mysigt och rakt-på-sak trevlig. Osvår och bara självklart gott mående. Svag 4:a.
deswhip
2017-10-21
Riktigt mystrevlig feelgoodhistoria. Till skillnad från Andreas123 nedan tycker jag att filmens ickeproblematiserade hållning till mutor och annat bara är befriande, sånt får vi nog av ändå!
mgrankvist
2016-05-01
Underbar feelgood film :) Perfekt i sin genre!
Bomkia
2015-08-09
Trevlig feelgood. 3a.
Robodan
2015-07-25
Mysigt. Simpelt.
annihilat0r
2015-04-30
"The Grand Seduction" är en behaglig film om en liten fiskeby. Kvalitativt manus, vackra vyer och mysig stämning. En hederlig feel-good film som lyckas med sitt syfte.
Andreas123
2015-04-16
Bra film om arbetets betydelse för folks och gruppers självkänsla och -uppfattning. Den hade dock kunnat problematisera konkurrensen mellan de båda byarna och det faktum att de hela tiden bjuder under varandra och mutar tjänstemännen.
Cisco
2015-03-21
Hur mysig feel good film som helst. Känns som en hallström film.
ulpe01
2015-02-20
Gleeson gör detta till en angenäm stund i filmsoffan. Tillräckligt många små skratt för att förtjäna ett medelbetyg.
norenorama
2015-01-20
Helt okay, men saknade något som gjorde den speciell, rätt uppkörda spår och lätt att gissa sig till vad som ska hända. Men lite smårolig. Kan inte rekommendera dock.