3.3

The Grandmother

En pojke, med taskig relation till sin far flyr upp på vinden efter att han blivit slagen. Där planterar han ett frö som växer till en växt som i sin tur föder en mormor åt pojken.

Originaltitel The Grandmother
Regissör David Lynch
Manus David Lynch
Genre Kortfilm, Animerad, 70-tal
Skådespelare Richard White, Dorothy McGinnis, Virginia Maitland, Robert Chadwick

Petterror
2015-11-11
Otroligt välkomponerad film! Skön koppling till familjeträd.
andmoreagain
2013-12-29
Bisarr, obehaglig men också rätt jobbig.
Rehn108
2013-09-25
Lynch din knäppis!
airohpue
2012-01-31
kanske är det lite så att personer som sätter låga betyg på denna filmen är så in i helvetes frustrerade över att de inte förstår någonting och de kan inte försonas med tanken att de inte får ett budskap kastade i nyllet på sig likt en äcklig möglig paj som de med glädje äter upp, bit för bit.

2010-11-04
Det här kan vara det snyggaste jag någonsin sett. En fröjd för ögat och sjukt obehaglig & tung stämning som förstärks av den laddade musiken. Flummig är den också, men på ett bra sätt. På ett snyggt sätt. Den bästa kortfilmen jag någonsin sett, lätt!
Ima_Tree
2010-03-27
MAT! MAT! Men vad tog det åt mormor?
foppa99
2009-11-24
hans bästa kortfilm
the-godfather
2009-09-06
Den bättre av lynchs kort filmer så den får en trea på grund av att första halvan var bra men den andra var dålig.
papperstrumpet
2009-08-19
underbart, det bara skriker lynch om det!
Madman_86
2009-03-20
Jäkligt obehaglig, stark 3:a.