The Gray Man

I The Gray Man får vi följa jakten på en kannibalistisk seriemördare vid namn Albert Fish. Filmen utspelar sig på 1920 och 30-talet och är baserad på sanna händelser. Vi får följa både Albert och detektiverna som försöker fånga honom.

Originaltitel The Gray Man
Regissör Scott L Flynn
Manus Lee Fontanella, Colleen Cochran
Genre 2000-tal, Kriminalare
Skådespelare Patrick Bauchau, Jack Conley, John Aylward, Jillian Armenante, Silas Weir Mitchell, Vyto Ruginis, Lexi Ainsworth, Mollie Milligan

dudson
2019-12-27
Grymt obehaglig film Som verkligen framställer en av dom största grisarna son nånsin vandrat på denna jord. Tycker även kvaliteen på filmen är skapligt hög. En sicko som fick grillas i elektro-stolen.
petson81
2011-07-28
Man misslyckas helt med nästan allting usch, inge flyt alls eller röd tråd eller nånting
Dadpat
2011-07-23
Tyckte att den här var helt ok för att vara en verklighetsbaserad film om en seriemördare. Ofta tenderar de att vara ganska mökiga, det brukar ju inte vara de mest slipade filmskaparna som tar sig an de berättelserna. En trea om än inte av den starkaste sorten.

2011-06-30
Skräp!

2010-08-01
Inte jätte bra film men den var lite spännande och okej.
Kurganen
2010-04-02
Jag känner till historien om Albert Fish sedan tidigare och har undrat över varför ingen gjort en film om karl-fan tidigare. Nu har någon gjort det men tyvärr är resultatet inte vad jag väntat mig. Filmen är inte tillräckligt våldsam för att klassa sig in i Motorsågsmassakern-genren och på tok för ospännande för att liknas vid När lammen tystnar. Problemet som filmen dras med är att den gör anspråk på att vara ett drama men dramat går aldrig på djupet, det ger aldrig några svar eller försök till analys vad gäller Fish. Istället blir det en kort samling skisser, det som skrevs ned när idén att göra den här filmen kläcktes. Det kunde blivit så bra.
clevoy
2010-01-30
Som sagt, sämst skådisar. Kändes som dom läste från ett papper hela filmen ingen känsla alls.
keiko
2009-07-01
när man tar upp en sådan känslig händelse kanske man borde göra det på ett bra sätt också. blev väldigt besviken.
bjornw
2009-04-16
En svag tvåa. Helt genomusla skådespelare. Manuset var kass, egentligen vet jag inte riktigt vad som stoppar mig från att sätta en etta. Kanske att ämnet trots allt är intressant.
rovbin84
2009-04-09