2.9

The Great Gatsby

Hela New York talar om Jay Gatsby, men ingen känner honom. Hans fester är magnifika. Hans förmögenhet är utan gräns, men varifrån kommer den? Efter en bok av F. Scott Fitzgerald.

Originaltitel The Great Gatsby
Regissör Robert Markowitz
Manus John J McLaughlin
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Mira Sorvino, Toby Stephens, Martin Donovan (II), Paul Rudd, Matt Malloy, Francie Swift, Heather Goldenhersh

2016-11-23
Såg den här filmen när den gick på TV för en massa år sen och då tyckte jag den var väldigt bra. Vill väldigt gärna se om den.
StureStenhög
2012-02-03
Lite så som man förväntar sig att en tv-version av The Great Gatsby skulle vara, det är inte direkt dåligt, men ganska meningslöst. Man följer storyn ganska troget, men filmen är lite för kort och budgeten lite för liten för att man ska lyckas etablera den stämning som är bokens kärna. Toby Stephens är dessutom en lite för dålig skådis för att Gatsby ska kännas riktigt intressant som karaktär. Övriga skådespelare klarar sig helt okej dock, och har man inga högre förväntningar och bara helt enkelt vill se historien filmatiserad, så funkar det här ändå
Spunks
2010-01-15
Den var rätt snygg och den började bra, jag skrattade till och med några gånger, så underhållande var den allt. Men den höll inte riktigt rätt igenom, dock blev den lite bättre de sista minuterna så en stark tvåa. Jag skulle kunna gett den en trea för att Toby Stephens är så het, men det vore ju inte riktigt.
Kritikern
2009-08-02
Vart kan jag få tag på denna? Har läst boken och sett filmatiseringen från 74 med Redford. Är inte produktionen för en tredje Gatsby i gång? Dra mig ett PM om du vet nåt!
MaraJade
2008-03-27
En mycket bra version av F. Scott Fitzgerald bok The Great Gatsby. Denna version har ju en stor fördel jämtemot version från 1974 med Robert Redford och det är att man slipper Mia Farrow som Daisy vilket jag tyckte var en stor fördel då jag tyckte att Farrows Daisy var alltför hispig och flamsig.
Z
2005-10-24
Bra och underhållande film.