2.8

The Great Raid

Den sanna historien om ett av de mest våghalsiga fritagningsförsöken under andra världskriget. Under ledning av överste-löjtnant Henry Mucci ska ett förband mot alla odds försöka frita 500 amerikanska fångar från ett japanskt fångläger på Filippinerna.

Originaltitel The Great Raid
Regissör John Dahl
Manus Carlo Bernard, Doug Miro
Genre Drama, Action, Krig, 2000-tal
Skådespelare Benjamin Bratt, James Franco, Robert Mammone, Max Martini, James Carpinello, Mark Consuelos, Craig McLachlan, Freddie Joe Farnsworth, Marton Csokas, Joseph Fiennes, Connie Nielsen

LosBerkos
2017-10-15
Pearl Harbor/Enemy at the gates-syndrom. Ok om man snabbspolar den 1.75x.
Grillo
2015-05-05
Rätt okej krigsfilm men lite för anonym. Upplyftande var den ju inte direkt heller men det är ju sällan filmer i den här genren.
Kubrick
2014-12-07
Tvåa eller trea, ganska tam och oinspirerande. Lite väl melodramatisk.
zallaxx
2014-09-02
seg seg seg, sen hände allt sista 15 minuterna
Djason
2014-01-17
Bra krigsfilm som är en aning seg i början men som snart byts ut mot spänning. Trodde denna film skulle vara b då jag inte hade hört något om denna film tidigare. Men flera kända skådisar och bra krigsscener gör denna film klart sevärd.
Murvel48
2013-03-07
Av någon anledning blir jag vare sig engagerad eller berörd. Kanske blir det för splittrat när handlingen utspelar sig på tre scener.
vamstad
2012-08-22
Enkelt manus, svaga skådespelarinsatser, platta karaktärer och flera besynnerliga kristna inslag. Filmen är sämre än historien som den försöker berätta.
kervisch
2012-08-05
Bra film rakt igenom, kanske lite seg i början men det vägs upp rätt fort. Inte allt för mycket patriotisk som vissa amerikanska krigsfilmer brukar vara. Klar 3:a i betyg !
Podpolkovnik
2012-02-14
Helt okej. Ganska underhållande. Lite väl mycket USA-patriotisk onani, men vad kan man vänta sig? De var ju ändå allierade med kamrat Stalins väldiga socialistiska stormakt!
sonocronic
2011-11-20
Grymt spännande krigsfilm! Krigsfilmer brukar inte vara något för mig men detta var helt klart en riktigt bra film! En otroligt stark trea! Snudden på 4a!