2.4

Den store Rupert

En dansande ekorre hjälper en vaudeville-familj att överleva under den stora depressionen.

Originaltitel The Great Rupert
Alternativ titel A Christmas WishGeorge Pal's The Great Rupert
Regissör Irving Pichel
Manus Ted Allen, Harry Crane, James O\'Hanlon, László Vadnay
Genre 50-tal, Komedi, Familjefilm
Skådespelare Jimmy Durante, Terry Moore, Tom Drake, Frank Orth, Sara Haden, Queenie Smith, Chick Chandler, Jimmy Conlin, Frank Cady, Don Beddoe

Albion
2021-01-06
Filmen börjar på ett högst suspekt vis och ett tag är jag till och med på väg att slita mitt hår, men så vänder detta till en riktigt charmig historia med mycket humor och värme. En glad överraskning och betyget blir en 3;a
2016-10-21
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och som helhet är det här en ganska mysig julfilm. Dock är den lite seg emellanåt. Svag 4:a.
Astrojacob
2010-11-17
Hyrde av ren nyfikenhet denna old fashioned christmastale. Glatt överraskad av den naiva gullegullintrigen men charmen o det barnsliga klart godkänd som julmys. Kanske mest för barn men egentligen med allvarlig underton som i Capras filmer. Påminde lite om "It´s a wonderful life" utan det gravallvarliga. Gammal god feelgood som får en mysig Trea. Jimmy Durante kan man bara bli glad av att se o höra. Själsfrände med Harpo Marx.