2.2

The Great Wall

Två europeiska legosoldater som rest till Kina för att söka efter svartkrut blir inblandade i försvaret av den kinesiska muren mot en hord av monstruösa varelser.

Originaltitel The Great Wall
Regissör Zhang Yimou
Manus Carlo Bernard, Tony Gilroy, Doug Miro
Genre Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Pedro Pascal, Jing Tian, Andy Lau, Willem Dafoe, Zhang Hanyu, Lu Han, Kenny Lin, Eddie Peng, Huang Xuan, Ryan Zheng, Junkai Wang, Chen Cheney, Pilou Asbæk, Numan Acar, Johnny Cicco, Vicky Yu, Liu Bing
Filmnummer 119690

Zebulonm
2022-09-15
Nja ingen höjdare.
Olof_Gronlund
2022-09-03
Med bra tv och bra ljud blir denna filmen fin. Otroligt fina och detaltjerade monster och väldigt fin miljö. Handlingen är mer sekundär, njöt för första gången mer av effekterna osv, vilket jag oftast hatar i filmer.
RichardEk
2022-08-27
Det här var ingen lyckad film. Matt Damon skrattar nog hela vägen till banken, men jag tänker nog snarare att det var 90 bortkastade minuter. För att vara ärlig, det finns en del visuella inslag som piggar upp, men i övrigt är det en skräpfilm: dålig handling, överfyllt med stereotyper och underkända specialeffekter. Vi är långt från ’Hero’ och ’Flying Daggers’.
2022-01-04
Perfekt popcorn-underhållning att se och glömma.(7/15)
dudson
2020-08-22
Massvis med green-screens bjuds det på. Sen ovant se en långhårig dräggig Damon som nån slags "hjälte" som slåss mot slemiga monster/ Larvig samt onödig film.
Rele
2020-07-06
En påkostad annorlunda film med Matt Damon. Sagoaktig manus och regi därefter. Jag ger en tvåa.
Körsbär
2020-06-27
Jag visste ju vad jag gav mig in på, men kände ändå att slutet kändes väääldigt platt. Överlag en helt okej film, starten av filmen är klart bäst.
isecore
2019-05-31
Enormt fånig story som är svår att ta till sig. Produktionen är väl okej, snygg design och så men resten är bara bläh. Skådespelarna verkar mest faxa in sina prestationer. Man kan glatt skippa den.
Murvel48
2018-11-19
En så påkostad film hade förtjänat en mindre fånig story.
Christofer
2018-01-01
Tveklöst Matt Damons sämsta insats nånsin. Ett tramsmanus på alla sätt. Fula effekter, löjliga dräkter och töntiga fiender, som hämtat ur nån gammal 90-tals-actionserie. Inget för någon över 14 år att bry sig om.