2.2

The Great Wall

Två europeiska legosoldater som rest till Kina för att söka efter svartkrut blir inblandade i försvaret av den kinesiska muren mot en hord av monstruösa varelser.

Originaltitel The Great Wall
Regissör Zhang Yimou
Manus Carlo Bernard, Tony Gilroy, Doug Miro
Genre Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Pedro Pascal, Jing Tian, Andy Lau, Willem Dafoe, Zhang Hanyu, Lu Han, Kenny Lin, Eddie Peng, Huang Xuan, Ryan Zheng, Junkai Wang, Chen Cheney, Pilou Asbæk, Numan Acar, Johnny Cicco, Vicky Yu, Liu Bing
Filmnummer 119690

dudson
2020-08-22
Massvis med green-screens bjuds det på. Sen ovant se en långhårig dräggig Damon som nån slags "hjälte" som slåss mot slemiga monster/ Larvig samt onödig film.
Rele
2020-07-06
En påkostad annorlunda film med Matt Damon. Sagoaktig manus och regi därefter. Jag ger en tvåa.
Körsbär
2020-06-27
Jag visste ju vad jag gav mig in på, men kände ändå att slutet kändes väääldigt platt. Överlag en helt okej film, starten av filmen är klart bäst.
isecore
2019-05-31
Enormt fånig story som är svår att ta till sig. Produktionen är väl okej, snygg design och så men resten är bara bläh. Skådespelarna verkar mest faxa in sina prestationer. Man kan glatt skippa den.
Murvel48
2018-11-19
En så påkostad film hade förtjänat en mindre fånig story.
Christofer
2018-01-01
Tveklöst Matt Damons sämsta insats nånsin. Ett tramsmanus på alla sätt. Fula effekter, löjliga dräkter och töntiga fiender, som hämtat ur nån gammal 90-tals-actionserie. Inget för någon över 14 år att bry sig om.
syltkatt
2017-11-26
riktigt, riktig dum-action.
arruba
2017-11-13
Välgjord popcornrulle med tillräckligt många töntiga och överdrivna scener som får smilbanden att jobba, problemet är dock kanske att man snarare ler åt filmen än med den. Men vad gör det? Korkat och underhållande.
Galivan
2017-09-29
Inte mycket handling, idén bakom det här måste ha varit cyniskt enkel - en film i modern amerikansk stil för en bred internationell publik. Handlingen verkar influerad av den kinesiska legenden bakom nyårsfirandet, men isåfall kunde man gjort nåt mer episkt, istället blev det maximalt förenklat och karaktärslöst.
mawCor
2017-09-19
Nä. Ingenting gick rätt här.