The Great Yokai War

En ung pojke som har det jobbigt hemma blir ?utvald? och hamnar mitt i ett stort krig mellan andar tagna direkt från japanska myter och legender. Han möter en grupp välsinnade andar som hjälper honom på hans resa. Nu måste han slåss för att skydda sina nya vänner och befria andevärlden från förtryck.

Originaltitel Yôkai daisensô
Alternativ titel The Big Spook War, Hobgoblins & the Great War
Regissör Takashi Miike
Manus Hiroshi Aramata, Takashi Miike, Shigeru Mizuki, Mitsuhiko Sawamura, Takehiko Itakura
Genre Äventyr, Komedi, Krig, Familjefilm, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Ryûnosuke Kamiki, Mai Takahashi, Takashi Okamura, Chiaki Kuriyama, Kaho Minami, Etsushi Toyokawa, Kiyoshiro Imawano, Bunta Sugawara, Masaomi Kondo, Hiroyuki Miyasako, Sadao Abe, Naoto Takenaka, Kenichi Endo, Renji Ishibashi, Kanji Tsuda

2011-08-27
Lite för lång speltid men mycket bra. Stabil till stark 3a
niin
2010-10-24
Kass greenscreen, kassa datoranimationer och kass scenografi. Påminner om ett morgonbarnprogram på TV4. Orättvist också att såna skräpfilmer har så mycket extramaterial.
Hypoxi
2010-01-18
Slutet klassiskt Miike, totalt konstigt, ät era böner folk!

2009-10-27
Jag hade älskat den när jag var 13 :)
snowman01
2009-10-17
Jag vart positiv överraskad av denna film. Känns som en saga som både barn och vuxna kan gilla, och bra introduktion till japansk mytologi med lite modern touch. Och Chiaki Kuriyama är ju SÅ JÄVLA HET!
SLL
2008-02-29
Klockren film av Miike. Återigen ett bra bevis på att han inte är bunden till en viss genre.
filmmange
2008-02-17
Den sämsta filmen av Miike jag sett hitintills.
Taliah
2006-09-30
Grymt koncept, häftiga varelser och coola grejer. Men slapstickhumorn va onödig och på slutet spårade det ut till en överdriven animeorgie. Efteråt undrar man om den va skitbra eller askass.... får bli en fyra iaf för jag blev grymt underhållen!
Röjarn
2006-09-27
Håller inte tiktigt måttet, men en av Miikes mindre groteska filmer. Gick verkligen upp och ner underhållsmässigt men kan vara sevärd för de som gillar sagor med animeinspiration
Lenrick
2006-09-22
Jag tycker att det var på tok för lite ögongodis för att väga upp den handlings-befriade handlingen med väldigt få logiska händelser. Alla figurer och karaktärer var mycket roliga och välgjorda (eller nästan alla var välgjorda). Men det räcker inte för en film, i alla fall inte för denna. Bara flummigt trams kommer man inte lång med, även om det är roligt.