2.9

The Greatest Movie Ever Sold

En dokumentär från mannen bakom 'Supersize Me', 'Where in the World is Osama Bin Laden?' och tv-serien '30 days...' Morgan Spurlock försöker nu förstå hur man marknadsför en film eller en produkt och den ingående process som tillkommer i dagens kommersiella samhälle. Genom att använda sig endast av en idé av en falsk film så vill Morgan se hur långt man kan gå.

Originaltitel The Greatest Movie Ever Sold
Alternativ titel Pom Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold
Regissör Morgan Spurlock
Manus Morgan Spurlock, Jeremy Chilnick
Genre Dokumentär, 2010-tal

Skapad 2019-11-10 av bluevelvet
”You are the most shamless whore I´ve ever met!” Dessa ord kommer från programledaren för en talk-show som sarkastiskt riktar dessa ord till Morgan Spurlock som gästar studion för att marknadsf...   Läs mer »

Asmorod
2015-10-08
Klyschigt tankeväckande och samtidigt omfamnande mysig.
Mat1az
2014-08-27
Den är väl helt okej. Men det är mycket pga. att Spurlock är en så skön typ och att han verkligen kan bjuda på sig själv. Som dokumentär skrapar den egentligen bara på ytan och det är mest bara konstateranden av sådant med redan hade listat ut redan. Svag trea.
F-M-J
2014-01-05
Idén är bra, men utförandet är tyvärr icke detsamma. Ser man till tematiken tycker jag han haltar sig fram jämfört med de bättre granskande dokumentärerna rörandes ämnet, och i detta inkluderar jag hemmasnickrade youtube varianter. Spurlock är i mitt tycke dessutom inte ett speciellt intressant subjekt att följa, men det kan ligga i högst personliga preferenser och personkemi som strålat snett via datorskärmen.
pungsnigel
2013-11-11
Tycker den saknar poäng
smillans
2013-09-08
Den är lite rolig och intressant smart att sälja sig själv. men gav inget direkt större mervärde. Ingen direkt häpnandsväckande dokumentärfilm

2013-08-15
Gillar den, men känns mer för amerikaner än för oss svenskar. Om man som jag bor i en liten småstad vid Vänern så blir man inte matad med reklam riktigt på samma sätt.. visst finns det där, men ändå så att man lätt kan komma undan det. Hyffsat intressant.
Anwest
2013-06-12
Fann ingen riktig linje i filmen. Vi fick i princip lära oss att vi projiceras för reklam ständigt, och det vet man ju redan. En del roliga inslag, men mest en axelryckning i övrigt.
ted_the_one
2013-01-26
Tyckte nog allt Super Size Me var bättre redigerad och sammansatt, men tycker detta ämnet var mer intressant. Så det jämnar ut sig, en sevärd och rolig film.
thebodin
2013-01-21
Kul och intressant men lite för lång.
badpanda1606
2013-01-13
Väldigt intressant. Bättre än tjockismat - filmen!