3.2

The Greatest Showman

Den sanna historien om P.T. Barnum, cirkusdirektören och underhållaren som bland annat värvade svenska Jenny Lind för en berömd USA-turné år 1850.

Originaltitel The Greatest Showman
Regissör Michael Gracey
Manus Jenny Bicks, Bill Condon
Genre Biografi, Drama, Romantik, Musikal, 2010-tal
Skådespelare Hugh Jackman, Michelle Williams, Zac Efron, Zendaya, Rebecca Ferguson, Austyn Johnson, Cameron Seely, Keala Settle, Sam Humphrey, Yahya Abdul-Mateen II, Eric Anderson (IV), Daniel Everidge, Ellis Rubin, Skylar Dunn, Paul Sparks, Fredric Lehne

Tonti
2019-10-13
Vilken travesti på Jenny Lind den här filmen levererar.
MsA
2019-08-13
Hugh Jackman och resten av skådisarna + musiken räddar denna från en 3:a. Jag hade dock velat veta mer om Barnum, hans politiska karriär osv. Manuset är svagt och för mycket sångnummer för min smak.
ulpe01
2019-08-02
"Den sanna historien..." HA! Hade det här varit en musikal om vem som helst förutom Barnum hade jag förmodligen gett den minst en fyra. Nu kan jag inte koppla bort allt jag lärt mig om den verkliga mannen och det får räcka med en trea trots suveränt skådespeleri och ett spektakel bara överträffat av "Moulin Rouge".
vonadel
2019-07-26
Det är ju musiken som gör denna film. Riktigt bra låtar. Gjorde sig helt ok i 4K också. 7/10
Starlette
2019-02-17
Så vacker. Jättesnygga nummer, toppenbra musik.
Teolinda
2018-12-30
Vacklar mellan två och tre. Snygg färgglad underhållning men tyvärr lite för platt, sentimentalt och ja... Väldigt amerikanskt med moralkakor som verkligen gnuggas in. Musiken är mycket välproducerad men en smula andefattig.
supermancover
2018-10-10
Musiken är faktiskt överraskande bra! Så jävla svag plot dock. Alltså verkligen sånär som på genomskinlig. Bra skådespel, bra låtar, bra sångare men svagt manus.
2018-09-23
Otroligt ojämn film! Mycket av musiknummrena är riktigt bra och snyggt gjorda och musiken känns stor och rejäl och med volymen uppskruvad så sitter den riktigt ordentligt. Men, dom känslor och saker som levs ut i musiken byggs upp så fruktansvärt dåligt så det blir aldrig någon djupare känsla för mig. Det hela blir även som bäst väldigt ytligt och ointressant. Även om poängerna och så är bra i sig så har dom liksom inte byggts upp. En bra musikal använder sina musikalnummer som utlopp och explosion för saker som byggts upp, här bara är dom. Sen kan man gå inpå hur problematiskt och kasst gjort det är att bygga en film på en person som typ stod för motsatsen till vad som lyfts fram här. Det är helt enkelt för mycket som är rent av dåligt för att jag ska kunna dras med av det som ändå är riktigt bra, vilket är en del. Men nej, en ganska slät tvåa överlag men med riktigt riktigt bra toppar.
Sir_Lord
2018-08-25
Hade ut mer av den här än Tralalaland. Catchy musik. Bra scener och även om historien är egentolkad så är det ju mycket korrekt.
badpanda1606
2018-08-19
Musiken lyfter filmen från en svag trea till en solid fyra!