2.3

The Green Inferno

En grupp studenter och miljöaktivister från New York reser till en avlägsen del av Perus djungel för att iscensätta en protestaktion. Men när de stöter på en stam med kannibaler tvingas de snart kämpa för sina liv.

Originaltitel The Green Inferno
Regissör Eli Roth
Manus Eli Roth, Guillermo Amoedo
Genre Skräck, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Lorenza Izzo, Ariel Levy, Daryl Sabara, Kirby Bliss Blanton, Magda Apanowicz, Nicolás Martínez, Aaron Burns, Ignacia Allamand, Sky Ferreira, Richard Burgi, Matías López, Ramón Llao, Antonieta Pari, Tatiana Panaifo, Percy Chumbe, Eusebio Arenas

Skapad 2019-10-14 av Stygga-Vargen
När det gäller film så har skräck alltid varit en av mina favoritgenrer och nu har jag precis börjat utforska kannibal-delen av denna genre på allvar även om jag nu i skrivande stund förvisso ...   Läs mer »

Pingstpastorn
2017-09-15
Den här filmen ger "grillad tjockis" en ny innebörd.
2017-09-09
Det går ju knappast att jämföra denna rulle med Cannibal Holocaust (även om det är uppenbart att man låtit sig inspireras av den) då den är mycket bättre, men den här filmen är faktiskt ändå väldigt bra och spännande. Gillar man brutala och blodiga skräckisar så är denna klart sevärd. Jag stör mig dock lite på slutet men annars finns det inte mycket att klaga på.
amam
2017-07-22
Herregud vilka osympatiska karaktärer, man hurrade nästan när nån dog. Svag tvåa.
vonadel
2017-04-13
Nä, gillade inte. Ganska omgående märker man det undermåliga skådespelet. Tappar nästan sugen redan då. Det är så viktigt att de kan agera, oavsett genre. Tydligt inspirerad av Cannibal Holocaust och liknande. Om det bara är äcklad man vill bli, så visst, men vill man ha innehåll så undvik. 3/10
idd
2017-04-04
Betydligt mer städad än vad genren var på 80-talet, men ändå en imponerande nytolkning!
Murvel48
2017-02-23
Löjlig början och löjligt slut. Annars hade det kunnat bli en trea.
Tatty
2017-01-30
Najs att filmen var riktig brutalt vilken jag gillar hos filmer. Blodigt, brutalt, spänning och nervpirrande i filmen. Tummen upp. Faktiskt spännande. Gillade dock slutet då det kändes så rätt.
FLM
2017-01-15
Karaktärerna är så dåligt skrivna så att man bara önskar att kannibalerna snabbt ska äta upp dem.
2016-08-02
Ogenerat och eventuellt modigt förpassar Roth kannibalgenren till 2010-talet, och som en eventuell prototyp så gör han det med den äran. Filmen känns förvånansvärt fräsch och har en skavande känsla av "fuck the world" över sig. Fuck de som exploaterar, fuck de som protesterar, fuck de som blir exploaterade, fuck den vite mannen, fuck alla som inte är "den vite mannen", fuck regnskogen, fuck allt! Självklart är filmens budskap egentligen inte så enkelt, men det är lätt att tolka det så. Men undantaget detta så får vi en förvånansvärt spännande kannibalstänkare proppad med gore (mycket CGI blir det), men skitigheten och genuiniteten kommer av sig då nakenhet och sexuellt våld hålls på replängds avstånd. Jag saknar egentligen inte nakna kroppar, utan störs av hur påpassligt täckt allt är - ska man köra racet så ska man köra racet. Sammanfattningsvis: Underhållande, spännande, brutalt, pessimistiskt och fräscht, men även sexuellt polerat, (emellanåt) ful CGI, dumt och platt. Jag hoppas att detta är en dörröppnare, och att skaparna av nästa kannibalfilm törs ta ut svängarna lite mer. (7+/15)
Goham
2016-07-24
Ganska underhållande och tar ut svängarna en del. Hade den varit mer konsekvent i sitt tema hade det kunnat snubbla in på en 4a kanske, om man är på bra humör. Roths nyblivna fru i huvudrollen, med tanke på vad hon får gå igenom får man undra om det finns underliggande saker att ta tag i på hemmaplan ;)