2.3

The Green Inferno

En grupp studenter och miljöaktivister från New York reser till en avlägsen del av Perus djungel för att iscensätta en protestaktion. Men när de stöter på en stam med kannibaler tvingas de snart kämpa för sina liv.

Originaltitel The Green Inferno
Regissör Eli Roth
Manus Eli Roth, Guillermo Amoedo
Genre Äventyr, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Lorenza Izzo, Ariel Levy, Daryl Sabara, Kirby Bliss Blanton, Magda Apanowicz, Nicolás Martínez, Aaron Burns, Ignacia Allamand, Sky Ferreira, Richard Burgi, Matías López, Ramón Llao, Antonieta Pari, Tatiana Panaifo, Percy Chumbe, Eusebio Arenas

Skapad 2019-12-16 av Stygga-Vargen
När det gäller film så har skräck alltid varit en av mina favoritgenrer och nu har jag precis börjat utforska kannibal-delen av denna genre på allvar även om jag nu i skrivande stund förvisso ...   Läs mer »

sven_usling
2022-04-20
Usel inledning, de första 20 minuterna är värdelösa. Sen blir det mindre dåligt... i 10 minuter innan det blir blodigt. Och det är inte ens särskilt snyggt gjort. Verkligen undermåligt.
kovikovi
2021-09-09
jag tyckte om den, men den var äcklig (lite no shit)

2017-09-15
Den här filmen ger "grillad tjockis" en ny innebörd.
2017-09-09
Det går ju knappast att jämföra denna rulle med Cannibal Holocaust (även om det är uppenbart att man låtit sig inspireras av den) då den är mycket bättre, men den här filmen är faktiskt ändå väldigt bra och spännande. Gillar man brutala och blodiga skräckisar så är denna klart sevärd. Jag stör mig dock lite på slutet men annars finns det inte mycket att klaga på.
amam
2017-07-22
Herregud vilka osympatiska karaktärer, man hurrade nästan när nån dog. Svag tvåa.
vonadel
2017-04-13
Nä, gillade inte. Ganska omgående märker man det undermåliga skådespelet. Tappar nästan sugen redan då. Det är så viktigt att de kan agera, oavsett genre. Tydligt inspirerad av Cannibal Holocaust och liknande. Om det bara är äcklad man vill bli, så visst, men vill man ha innehåll så undvik. 3/10
idd
2017-04-04
Betydligt mer städad än vad genren var på 80-talet, men ändå en imponerande nytolkning!
Murvel48
2017-02-23
Löjlig början och löjligt slut. Annars hade det kunnat bli en trea.
Tatty
2017-01-30
Najs att filmen var riktig brutalt vilken jag gillar hos filmer. Blodigt, brutalt, spänning och nervpirrande i filmen. Tummen upp. Faktiskt spännande. Gillade dock slutet då det kändes så rätt.
FLM
2017-01-15
Karaktärerna är så dåligt skrivna så att man bara önskar att kannibalerna snabbt ska äta upp dem.