3.2

Lill-Gruffalon

Gruffalons barn struntar i sin fars varningar och smyger ut i den snöiga natten för att leta reda på den stora stygga musen.

Originaltitel The Gruffalo's Child
Regissör Uwe Heidschötter, Johannes Weiland
Manus Julia Donaldson, Johanna Stuttmann
Genre 2010-tal, Animerad, Kortfilm, Äventyr, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Helena Bonham Carter (röst), Rob Brydon (röst), Robbie Coltrane (röst), James Corden (röst), Phoebe Givron-Taylor (röst), John Hurt (röst), Sam Lewis (röst), Tom Wilkinson (röst), Shirley Henderson (röst)

dafreakish
2017-01-08
Charmigt med hög mysfaktor för de minsta. Med reservation att det kan vara lite läskigt ändå.
StureStenhög
2015-12-15
Meningslös uppföljare. Där den första filmen hade en finurlig historia i botten, så känns den här bara som en ursäkt för att få träffa karaktärerna igen, och då var väl de aldrig något speciellt från första början. Gruffalons unge är dessutom ganska enerverande, lyd din farsa din slyngel. Hinner bli lite småtrist trots den korta speltiden
Kortfilm
2013-11-30
Bristerna från Gruffalon kvarstår. Djuren ser fortfarande plastiga ut. Mer av en barnfilm än en familjefilm.
Ehrniz
2012-12-27
Bra kortfilm med stämningsfull musik.
BadCharlotte
2012-12-14
Tyckte bara att den var konstig och ganska så tråkig.
Noseman2005
2012-04-07
Wow! Läskig!
Christofer
2012-01-06
Inte fullt lika magisk som den första filmen, men den härliga atmosfären fanns där. En underbar saga helt enkelt.
zerion
2012-01-04
Inte riktigt lika bra som den första men fortfarande välgjord, mysig och helt klart sevärd!