3.1

The Guardian

I ett försök att finna sin plats i livet, tar en ung man värvning vid den amerikanska kustbevakningen. Där tas han om hand av en ryktbar räddningsledare, som vid en olycka flera år tidigare förlorat hela sitt team.

Originaltitel The Guardian
Regissör Andrew Davis
Manus Ron L Brinkerhoff
Genre Drama, Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Kevin Costner, Ashton Kutcher, Melissa Sagemiller, Sela Ward, Neal McDonough, Clancy Brown, Brian Geraghty, Omari Hardwick, Michael Rady, Peter Gail, Shelby Fenner, Damon Lipari, Bonnie Bramlett, JD Evermore, John Heard, Dulé Hill

dudson
2019-03-06
Bra film då det kommer till karaktärs utveckling & driv framåt. Annars rejält fånig med Kutcher som ett drygskåp. Costner är guld i sin smått tillbaka-dragna roll som sårad själ. Slutet var satans löjligt o onödigt. Annars är det mest hoppa i bassäng som erbjuds. 2+
Dicken96
2015-09-04
Svag trea. Ytterst medioker men okej tidsfördriv.
2014-11-30
Helt ärligt så var detta svårt att sitta igenom. Detta osar 80-tal i form av "Top Gun" och "An Officer and a Gentleman" men mycket sämre. En del scener har man ju snott rakt av från dessa filmer. Sedan är ju Ashton Kutcher en bit från Tom Cruises och Richard Geres charm och karisma. Dessutom vill jag aldrig se en ny film med Kevin Costner igen. 1+
Starkbröl
2012-11-22
Svag trea. Både Kutcher och Costner är helt klart uthärdliga. Visst är det lite "Top Gun under ytan" och visst är det klichéfyllt men det är helt okej ändå. Det största problemet är nog att hjältedåden utspelar sig på så mörka, kaotiska och likartade ställen... det blir lätt slentrian då!
Användarnamn23
2012-10-22
Tyckte den var lite småtråkig faktiskt. Började hålla på med annat.
picklessmulan
2012-05-12
Tycker denna var riktigt bra. spännande,engagerande och sorglig. Tycker det är bra att dessa hjältar hyllas!! Bra skådespel från både Costner och Kutcher.
MrsRatched
2012-04-07
Bra skådespelarinsatser men själva storyn varken engagerade eller kändes särskilt ny.
Hogman
2012-04-05
Ett slätstruket hopkok mellan "En officer och en gentlemn" och "Top Gun"
kiwivanilla
2012-02-13
Kanon bra film, tycker inte att den är speciellt förutsägbar... över mina förväntningar, Kutcher gör en av sina bästa roller tycker jag! =)
Fbee
2011-09-24
Ashton Kutcher försöker spela rörd, haha fan va patetiskt.