2.5

The Gunman

Den internationella spionen Martin Terrier bestämmer sig för att dra sig tillbaka med kvinnan han älskar. Men när hans uppdragsgivare vägrar släppa honom hamnar paret i uppdragsgivarens mordlystna sikte.

Originaltitel The Gunman
Regissör Pierre Morel
Manus Don MacPherson, Pete Travis, Sean Penn
Genre Action, Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Sean Penn, Jasmine Trinca, Javier Bardem, Ray Winstone, Mark Rylance, Idris Elba, Peter Franzén, Billy Billingham, Daniel Adegboyega, Ade Oyefeso, Alejandro Talavante, Rachel Lascar

Muhammed
2019-12-16
Filmen rummet alla de förväntade schablonerna, men är ändå underhållande. Hade varit bra med en kortare version.
deswhip
2018-12-09
Bra (och mycket) action, snyggt filmad och snygga karaktärer men tyvärr också krystade och överspelade, Sean Penn är otroligt spännig. Allt det här hade varit helt i sin ordning på 90-talet men nu...
Rele
2018-03-17
En film med mycket action. Flera kända skådespelare och tom finländaren Peter Franzen har spelar i filmen. Morel har gjort bättre filmer men jag ger en trea i alla fall.
Andreas_
2016-05-17
Tråkigt så håret står...ändå är det samma regissör som gjorde underhållande action med både Taken och första Transporter med Jason Statham...men här gör han ett magplask...tråkig action med tråkiga skådisar...ingen skådis är direkt dålig men dom spelar tråkigt...speciellt Sean Penn som bara ser trött och gammal ut...inte ens gamle Arnold eller Sly Stallone ser så här trötta och utkörda ut....för mycket droger och alkohol tror jag för så värst gammal är inte Penn ännu. Hursomhelst, manuset är skittråkigt och dom filmade actionscenerna är dötråkiga och inte alls nerviga som i första Taken och även skurkarna är tråkiga...ser ut som vanliga Svenssons allihopa och inte ens lite skrämmande...nä detta var ett rejält magplask...kommer inte ihåg filmen from Paris with Love som Pierre Morel oxå gjorde men har för mig att den nog vara i samma tråkiga och dåliga klass som denna men trots all denna tråkighet så är den ändå bättre än senaste Bondfilmen Spectre...alltid nåt kanske...men kan inte rekommendera denna såvida man verkligen inte har något annat att se eller göra...Betyget blir en mycket svag 2a
Bear
2016-04-13
Snubblade över den här på viaplay och undrade varför man inte hört talas om den här förr (det är ju ändå Penn, Bardem och Elba)...men det förstod jag ganska snabbt. Tillgjort triangeldrama, karaktärer med tillgjorda röster, tillgjort medicinskt tillstånd, tillgjord symbolik (tjurfäktningen) ja till och med Penns cigarettrökning känns tillgjord.
Ve72
2016-04-08
Usch så dålig! Känns som hela filmen är upplagd för att hela tiden visa upp Sean Penns uppumpade fysik. Tycker i stort sett att alla spelar dålig i denna film vilket ju i och för sig är en prestation med så bra skådisar. Hela filmen känns som ett hafsverk och ångrar verkligen att jag såg den!
Sir_Lord
2016-04-03
Sean Penns bidrag till gamla gubbar som ska röjja action. Bitvis bra och bitvis mindre bra.
conbe755
2016-04-01
Vet inte riktigt vad jag ska säga. Bitvis bra action, hyfsad story. Men det räcker inte riktigt till. Stark tvåa.
Djason
2016-04-01
Ganska hård actionfilm med en Sean Penn som ser riktigt biff ut, har alltid gjort det eller toktränade han för denna roll? Filmen i sig är lite rörig men ändå helt ok, bra skådisar där Javier Bardem och Mark Rylance är bäst.
fridenpaden
2016-03-04