2.8

The Hamster Cage

Pappa har fått Nobel-priset och nu skall familjen fira - och vilket firande sen! Vinterbergs Festen bleknar. Inte en sten förblir ovänd, inte en hemlighet kvar, inte heller så många familjemedlemmar, när filmen är slut.

Originaltitel The Hamster Cage
Regissör Larry Kent
Manus Larry Kent, Daniel Williams
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Patricia Dahlquist, Jillian Fargey, Scott Hylands, Carly Pope, Alan Scarfe, Tom Scholte

vikaren
2006-02-04
I och med att filmen är så rolig orkar man bry sig att se den. Festen e ju bra på sitt sätt men den här får fram budskapet 100 gånger bätrte.
tokije
2006-02-03
haha neeej. den är ju rolig!
gusc
2006-02-01
håller med parnasso. varenda replik och skådespelar-uttryck i den här filmen klaffar bara fel, fel och fel. svart humor i den här stilen lyckades todd solondz göra i welcome to the dollhouse men det här var något av det dåligaste jag sett. pinsamt oengagerad film. man vet varken om det skall vara buskis eller satir eller bara ren absurdhet. Nej, säger jag.
parnasso
2006-01-31
Orättvist att jämföra Festen med den här slapstick-kavalkaden.
Syrinx
2006-01-31
Klockren femma! Fantastisk film, om än absurd. Vad är rätt och vad är fel? Vad är skuld? Tunga ämnen avhandlas, och hanteringen är inte alltid den mest... konventionella. Lysande manus och strålande skådespelarinsatser.