2.6

The Harvest

Ett par håller deras sjuka son isolerad från omvärlden och när en ung flicka försöker bli vän med sonen möter hon kraftigt motstånd från hans överbeskyddande föräldrar.

Originaltitel The Harvest
Regissör John McNaughton
Manus Stephen Lancellotti
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Samantha Morton, Michael Shannon, Natasha Calis, Charlie Tahan, Peter Fonda, Leslie Lyles, Meadow Williams, Journey Smith, Amina Robinson, Nolan Lyons

2020-12-29
Mortons karaktär fick mig genast att undra om hon var dotter till en annan mycket klassisk Stephen Kingrelaterad skurk haha. Riktigt bra thriller jag först trodde var ett halvdant drama. Intresset hålls uppe och det blir spännande stundtals.
2020-09-25
Bortsett från några mindre knappt nämnvärda brister så är detta en väldigt bra film.
converse
2018-08-15
Intressant men något saknas.
2016-07-24
Förvånansvärt bra trots att den har sina brister. Historien är faktiskt inte dum alls, och även om den gärna hade fått berättas med lite mer finess, så håller den intresset uppe hela vägen. Michael Shannon är dessutom bra som vanligt, och kidsen klarar sig ovanligt bra de med. Samantha Morton spelar dock över lite i en del scener, men är ändå på det stora helt rätt för den här rollen. Största bristen anser jag istället grannflickan vara, inte då skådespelarinsatsen alltså, utan trovärdigheten i karaktären. Hon måste ju vara där för att historien ska fungera, men nog borde hon ha kunnat integreras på ett smidigare sätt? Men lite överseende med sådant kan jag ändå ha i sådana här filmer, och väntar man sig ett gott tidsfördriv snarare än ett mästerverk. så tycker jag att denna levererar

2016-01-17
Lyckas inte fånga mitt intresse. 3/10
AlbertSpica
2015-10-20
Slooowburner med ganska deppig och obehaglig känsla. Känns mer drama än skräck, stabila skådisar. 4:an är kanske lite högt men den här var betydligt mer spännande och bra än de andra skräckfilmer jag sett senaste veckorna.
TheHorrorfan
2015-09-09
Snuddar på en 3a faktiskt, men det är för många ologiska luckor. Får bli en stark 2a.
haajen
2015-09-06
Vansinnigt seg men Morton är helt underbar när hon går helt överstyr i sin rolltolkning och lite skruvad är ändå storyn så det blir en svag tvåa.
LXMBRG
2015-07-07
Oj, här blev jag positivt överraskad trots att det ligger en viss tv-filmsaura över det hela. Samantha Mortons karaktär är riktigt obehaglig. Ja, filmen var rätt obehaglig i största allmänhet. Även om jag hade hoppats på att den skulle eskalera och dras mer till sin spets mot slutet. Stark 3:a.