2.2

The Haunting

Dr Marrow åker tillsammans med tre försökspersoner till det mystiska Hill House, som stått övergivet i mer än hundra år. Han vill experimentera med deras rädsla..., vilket de inte vet om. När mörkret faller upptäcker de de hemska hemligheterna som finns innanför husets väggar.

Originaltitel The Haunting
Regissör Jan De Bont
Manus David Self
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Lili Taylor, Liam Neeson, Catherine Zeta-Jones, Owen Wilson, Virginia Madsen, Bruce Dern, Todd Field, Michael Cavanaugh

2016-11-23
En av 90-talets bästa skräckisar!
2014-11-11
En sådan film som man har svårt att avgöra om man gillar eller inte. Premisserna är någorlunda spännande och stjärnkvartetten är duktig och karismatisk. Handlingen däremot är fruktansvärt lam, berövad på allt vad skräck heter och sövande monoton. Dock väldigt snygg scenografi och dessutom häftiga specialeffekter och stämningsfull musik. 2+
filmfreak1
2014-08-17
Härlig familjefilm, men var är Casper?
diskborste
2014-04-22
Mitt hjärta dog en aning när jag såg att det är samma regissör som för Speed :(
silvertrain
2014-01-20
Fyra menar jag. Är ju en riktigt bra film!!
silvertrain
2013-08-12
Bra skräckis. Gillar rysare om hemsökta hus. Har sett originalet också vid något tillfälle, men det va länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket av det. Men denna är riktigt bra och skrämmande. Får en stark trea.
Anvurang
2012-08-09
Nej nej nej.... man har missuppfattat skräcken i originalet helt och hållet och troligtvis lyckats göra den sämsta remaken någonsin. De sista 30-40 minuterna alltså... blä...
Xenox
2012-07-22
Rätt okej skräckthriller.
missbaath
2012-05-21
Gillar denna då den är lite nostalgi för mig. Såg den som yngre och tyckte om den ganska så mycket då. Nu är den mer charmig enligt mitt tycke idag. Hade inte hjärta att ge den en 1a, så den får en svagare 2a.
NoWireHangers
2012-02-25
I motsats till 60-talsfilmen tar sig den här stora friheter jämfört med bokens story och manuset är lite ojämnt, men scenografin och stämningen gör att filmen ändå, om än med viss tvekan, får behålla den trea jag gett den för många år sedan.