2.9

The Hawk is Dying

George Gattling lever med sin syster Precious och har ett löst förhållande med 20-åriga pundaren Betty, men han letar efter ett högre värde i livet; att fånga och tämja hökar. En dag ser han en hök som är större och vackrare än någon han sett tidigare och han blir fast besluten om att ägna sitt liv åt den.

Originaltitel The Hawk is Dying
Regissör Julian Goldberger
Manus Julian Goldberger
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Paul Giamatti, Michelle Williams, Michael Pitt, Robert Wisdom, Rusty Schwimmer, Ann Wedgeworth, Marc Macaulay

shibari
2009-05-24
"vissa scener är långt över en 3:a, men däremellan pendlar man mellan att nästan somna och bli gränslöst irriterad på Paul Giamatti." Kunde inte sagt det bättre själv. Michelle Williams är självklart helt underbar som alltid.
CarlLinnéa
2006-12-27
Jag hängde inte med i början för att det var så mycket oväsen omkring mig, men sen vart jag alldeles tagen av filmen. Jag såg den iof mitt i natten och jag var astrött, men ändå =)
PatBateman
2006-12-09
kan hålla med om vissa brister, men Paul Giamati och det vackra fotot är så poetsikt vackert och innerligt.
jaipie
2006-11-25
Ganska långdragen och otroligt deprimerande historia. Vissa klipp är inte särskilt snygga och historien känns ibland lite tunn. Utöver Paul Giamattis strålande rollprestation (jag menar, han gör en bedrift utöver det vanliga med höken på armen) så känns den övriga ensemblen nästan anonym.
rowe
2006-11-20
håller med nedstående, den blir lite långdragen och man kan inte komma in i sinnestämningen, även om giamatti spelar bra som alltid.
tokije
2006-07-13