2.8

The Heart Machine

Cody och Virginia lever i ett långdistansförhållande, han i New York och hon i Berlin, men har aldrig träffats på riktigt. En märklig händelse leder till att Cody börjar misstänka att Virginia har varit i New York hela tiden och ger sig därför ut för att hitta henne.

Originaltitel The Heart Machine
Regissör Zachary Wigon
Manus Zachary Wigon
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare John Gallagher Jr, Kate Lyn Sheil, David Call, Halley Wegryn Gross, Louisa Krause, RJ Brown, Libby Woodbridge, Sam Quartin, Katie Paxton, Roderick Hill, Evan Louison, Laura Princiotta, Peter Albrink

StureStenhög
2016-10-25
Ingen fullträff på något vis, men det finns tillräckligt mycket intressant här för att jag ska gilla det på det stora hela. Det är en mörk film med karaktärer som ställer till det för sig själva och sin kärleksrelation, och personligen tycker jag alltid att det är intressantare med den här sortens kärlekshistorier där hotet kommer inifrån de inblandade snarare än från en utomstående faktor (undantag finns alltid dock). I grunden gillar jag därför det här upplägget, men jag tycker filmen tar lite konstiga vägar. Killen blir lite väl mycket av en sociopat, och det blir jobbigt att se samtidigt som det inte heller känns speciellt trovärdigt. Det är också mycket som känns oklart, vilket sätter frågetecken för logiken på sina ställen. Överlag känns det dessutom som att det här hade kunnat struktureras upp mycket bättre för att på så vis kunna fånga de intressanta aspekterna på ett bättre sätt. Så allt känns lite trevande, men ett bra nog försök för att det ska räcka till en svag trea