The Heat

Den spända FBI-agenten Sarah Ashburn paras ihop med Shannon Mullins för att ta ner en hänsynslös knarkkung. Nackdelen är att ingen av dem någonsin haft en partner - eller en vän för den delen.

Originaltitel The Heat
Regissör Paul Feig
Manus Katie Dippold
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Melissa McCarthy, Demian Bichir, Marlon Wayans, Michael Rapaport, Jane Curtin, Spoken Reasons, Dan Bakkedahl, Taran Killam, Michael McDonald, Thomas F Wilson, Bill Burr, Joey McIntyre, Nate Corddry, Michael Tucci, Jessica Chaffin
Filmnummer 101952

Skapad 2019-11-23 av Samajra
En hederlig men stel FBI-agent (Sandra Bullock) paras ihop med en omedgörlig och vresig Boston-polis (Melissa McCarthy) för att sätta dit en skoningslös knarkkung. Två motsatser som enas för att...   Läs mer »

idaho1981
2016-05-06
Oj oj, vad pinsamt. Finns inget som överraskar, de "komiska" stunderna får mig inte ens att le. Överspelat, löjligt och inget nytt. Stark etta eller svag tvåa.
Supernaut
2016-01-10
Bra kemi mellan skådisarna, men katastrofalt dålig redigering gjorde filmen seg. Den hade kunnat vara en halvtimme kortare med alla scener intakta, bara tajtare. Dessutom är jag heligt trött på den helt osanna klyschan att tortyr och polisbrutalitet funkar och att det är det funkar bäst och snabbast för att nå resultat. Det är en direkt livsfarlig lögn att reproducera.
Murvel48
2016-01-03
En gapig, skrikig och otroligt dålig film.
annihilat0r
2015-08-12
"The Heat" är en underhållande film, absolut. Den förtjänar möjligen ett högre betyg, men det finns något i berättelsen som inte attraherar exakt alla delar av min själ. Upplevelsen flyter inte lika smärtfritt som under Paul Feigs mer erkända verk. Fast under de stunder som händelserna verkligen flyter – då flyter livet ordentligt.
AddeColciago
2015-07-25
Enkel.
Robodan
2015-07-19
Habil underhållning i klassisk stil likt Dödligt Vapen, Snuten i Hollywood och Bad Boys. Plus för humorn, minus för den tunna handlingen.
snyltare
2015-06-14
Helt oemotståndlig film med två kantiga och kompetenta brudar som får varsin kompis. Förutsägbart? Javisst. Tjockisskämt? Inte ett enda. Det tjatas inte ens så hemskt mycket om att de är kvinnor. Jag brukar aldrig se på polisfilmer, men det kan ju vara lite roligt som omväxling.
2015-01-19
Jag föll stenhårt för trailern till denna film och tänkte att denna film måste bara vara fantastiskt bra och rolig. Detta trots att jag vet att man inte ska lita på filmtrailers. Tyvärr lyckas inte filmen leverara det trailern lovade. Missförstå mig rätt, detta är en kul film, när den vill, och Melissa McCarthy briljerar men jag är besviken. De stunder filmen inte är rolig så är det verkligen inte roligt. Filmens handling bryr man sig inte om då den är så ooriginell och förutsägbar. 3+
Tatty
2014-12-28
Underbar bra, rolig och galen film med Bullock. Sandra Bullock och Melissa McCarthy spelar bra tillsammans i filmen.
marleey
2014-12-09
Filmen har knappt hunnit gå i 20 minuter innan jag är så less på den att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Efter ungefär halva filmen så stänger jag av den. Jag ser alltså inte ens färdigt filmen, vilket väldigt sällan sker. Men The Heat är bara så tröttsam och dålig att jag måste göra slut på mitt egna lidande. Sandra Bullock gör snudd på exakt samma roll som i Miss Secret Agent filmerna. Då var de minst sagt sådär, nu är det ännu värre. Ska man skratta åt att hon är en duktig och seriös polis? Eller ska vi skratta åt tanken att det finns inkompetenta manliga poliser? Sen så har vi Melissa McCarthy. Samma roll och karaktär i film efter film. Hon ska svära och vara burdus och det ska vara så fruktansvärt roligt bara för att hon är tjock. Fy fan är allt jag har att säga.