3.1

The Hidden

Los Angeles-polisen Tom Beck får oväntad hjälp av en FBI-agent vars uppträdande blir alltmer underligt när de jagar någon som verkar vara ett rymdmonster. MachLachlan som FBI-agenten är stundtals förvirrande lik succéfiguren Dale Cooper i Twin Peaks.

Originaltitel The Hidden
Regissör Jack Sholder
Manus Jim Kouf
Genre Action, Kriminalare, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Kyle MacLachlan, Michael Nouri, Claudia Christian, Clarence Felder, Clu Gulager, Ed O'Ross, Chris Mulkey, Lin Shaye, John McCann, Katherine Cannon, Larry Cedar, Richard Brooks, William Boyett, Duane Davis

dudson
2021-10-16
Xtremt fräckt/skön annorlunda 80-tals orginal, där det blandas härligt friskt mellan genren. Kan endast jämföra denna pärla med They Live samt Dead Heat. En kompott som skulle kunna utgöra kärnan i kult rulle. Favo scenen när Ferrair köparen snortar Kocks från en mini Ferrari. #)heehee%) Då har film-konsten kommit långt....lol)
djonipony
2021-09-23
Kul med en film som för ens tankar både till Terminator 2 och Jason goes to hell.
karlmats
2021-03-06
En kultfilm som hade missat, man märker att manuset är lite mer välskrivet än i dussinfilmerna från den här eran och den låga budgeten till trots så är det snyggt gjort och effekterna är mer kvalitet än kvantitet vilket var ett smart drag. Jag gillar MacLachlan som skådis men jag tycker ändå att han har utvecklat sin karaktär rejält i serien Twin Peaks jämfört med här, det blir lite för stelt och krystat för min smak här, kanske mer en fråga om hur han är regisserad men ändå. Det är underhållande och det skjuts en hel del från poliserna sida, det är 80-tal och jag gillar det ganska mycket. Men i slutändan hade jag velat ha lite bättre repliker eller karaktärer för att det här ska sticka ut ur genren mer än vad det gör. Kul att Danny Trejo får två sekunder cameo i slutet också. En stark 2a.
efesdwaerfwe
2021-01-01
Åh, vad jag vill se den här! Nån dag så.
amam
2020-09-25
Kul 80-tals pärla med bra action, kul scifi och Kyle MacLachlan som rolig udda FBI-agent.
gustaw
2019-01-22
Skönt att se, roligt med bra action.
gjoob
2018-02-17
Skön och underhållande action-scifi med Kyle MacLachlan som en nedtonad föregångare till Dale Cooper jagandes slemmig, masslaktande alien som förflyttar sig mellan kroppar i härliga LA-miljöer. Jag gillar.
lucius
2016-10-16
Minns den här filmen mest för antagonisten som är en stenhård bad ass rymdskurk, som mest går omkring och beter sig som en riktig douche bag. Skulle vara kul att se om så här 30 år senare
Krusty
2016-01-07
Såg den inledande grymma biljakten i en musikvideo och bestämde mig för att se hela filmen. Underhållande, men underlig handling. Varför gillar monstret hårdrock och snygga/snabba bilar?

2015-10-06
Fortfarande en grymt skön action/thriller som är sannslöst underhållande. Precis som det ska vara, med andra ord. 7/10