1.7

The Hills Have Eyes Part 2

Efter händelserna i första filmen går Bobby till psykiater. Han är numera vän med kannibalflickan från första filmen, men är orolig, eftersom hon ska ge sig ut med sina vänner - på camping i öknen...

Originaltitel The Hills Have Eyes Part II
Regissör Wes Craven
Manus Wes Craven
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Tamara Stafford, Kevin Spirtas, John Bloom, Colleen Riley, Michael Berryman, Penny Johnson, Janus Blythe, Robert Houston, Willard E Pugh, Peter Frechette

2014-02-26
Betydligt mer halvbeige standardrulle än ettan, och det är faktiskt till dess fördel. (5+/15)
Vasp
2013-06-27
Wes cravens första etta för mig.
santiago
2013-02-11
Craven gjorde uppföljaren enbart för att få in lite pengar. Det märks tydligt. Fruktansvärt värdelös film på alla sätt och vis.
dudson
2011-10-31
Kan vara världens sämsta uppföljare nånnsinn! så xtremmt sjukt tråkig=( att craven lyckades göra en sånn uppföljar smörja är fan en gåta(?)
ScArRrFaCe
2010-10-01
Jag ljuger inte när jag säger att det här är en av de sämsta filmer jag någonsin sett. Första delen är sju ljusår bättre än denna, och då är det ändå Wes Craven som ligger bakom den här också. Helt sanslöst!
gurra-91
2010-08-11
Godkänd, men den går inte att jämföra med ettan.

2010-07-08
Hundens tillbakablick är guldkornet i filmen. Det höjer den till en 2a, ingenting annat gör det.
ladyvengeance
2009-11-06
Hahaha. Jag har aldrig varit med om så komplicerade sätt att ta kål på skurkar som i dessa två filmer. Och tvåan tog priset! Sanslöst kul och krångligt. Gillade dessutom att hunden visade oss tillbakablickar.
Floop
2009-08-30
Synd att Peter Frechette inte fick vara med så mycket. Men å andra sidan var det kanske bara var jag som noterade och saknade honom...
GinNTonic
2009-05-06
Jävligt korkad, och onödiga tillbakablickar. Men ändå mer underhållande än den första filmen, som var ganska trist. Fast den nya tvåan är ännu bättre.