2.8

The Hitman's Bodyguard

Världens bästa livvakt får en ny klient, en ökänd torped. De har varit på motsatta sidor i åratal och hatar varandra. Nu måste de samarbeta och de har 24 timmar på sig att ta sig till Haag för att vittna mot en blodtörstig diktator.

Originaltitel The Hitman's Bodyguard
Regissör Patrick Hughes
Manus Tom O\'Connor
Genre 2010-tal, Action, Komedi
Skådespelare Gary Oldman, Samuel L Jackson, Salma Hayek, Joaquim de Almeida, Richard E Grant, Ryan Reynolds, Kirsty Mitchell, Alan Mckenna, Ori Pfeffer, Georgie Glen, Sam Hazeldine, Barry Atsma, Elodie Yung, Joséphine de La Baume, Tine Joustra, Michael Gor

Zok
2019-02-24
Godkänt inte mer än så. Funkar för stunden och kemin är ändå rätt så bra mellan Jackson och Reynolds men det lyfter ändå aldrig.
dudson
2019-02-18
Stört skönt energi piller till action film! Grymt humoristiskt samspel mellan Ryan & Jackson. Sen är det grova våldet en xtra krydda till hela skapelsen#)
Murvel48
2018-11-08
Urdum film! För att vara en "komedi" (visserligen ganska humorbefriad) drivs våldet ett snäpp för långt. Men det som verkligen sänker filmen är det där typiska Samuel L Jackson-tugget som jag är ruskigt trött på vid det här laget. Dom hade gott kunnat klippa bort 20 minuter av detta.
2018-07-12
Actionkomedi med betoning på action. Mer underhållande än vad jag trodde och det är full fart från start. Sam Jackson spelar typ sig själv.
Sir_Lord
2018-05-09
Positiv överraskning där Sam och Ryan samspel mellan varandra funkar. Rollerna runt omkring är inte så speciella men gör inte bort sig. Bjuder på några oväntade scener som drar på smilbanden
Xeno
2018-04-01
Börjar bra och lovande, får Beosnan-Bond-vibbar. Går dock till våldsamma överdrifter...
ekback
2018-03-11
Skön! :) Jackson äger.
Misslovemovie
2018-02-11
Stundtals underhållande men håller inte helavägen.
arruba
2018-02-08
Samuel L Jackson är alltid ett säkert kort, i en dålig film är han ändå alltid ett ljussken. Lyckligtvis är denna långt ifrån dålig, man skrattar var och varannan scen, Deadpool aktuella Ryan Reynolds är väl ansedd ett komiskt geni numera och här sviker han definitivt inte. Bra jädra film!
Bomkia
2018-01-20
Bantern mellan Reynolds och Jackson fungerar bra, men actionsekvenserna har absolut noll tyngd i sig och det blir ibland för löjligt. 3-