2.8

The Hitman's Bodyguard

Världens bästa livvakt får en ny klient, en ökänd torped. De har varit på motsatta sidor i åratal och hatar varandra. Nu måste de samarbeta och de har 24 timmar på sig att ta sig till Haag för att vittna mot en blodtörstig diktator.

Originaltitel The Hitman's Bodyguard
Regissör Patrick Hughes
Manus Tom O\'Connor
Genre 2010-tal, Action, Komedi
Skådespelare Gary Oldman, Samuel L Jackson, Salma Hayek, Joaquim de Almeida, Richard E Grant, Ryan Reynolds, Kirsty Mitchell, Alan Mckenna, Ori Pfeffer, Georgie Glen, Sam Hazeldine, Barry Atsma, Elodie Yung, Joséphine de La Baume, Tine Joustra, Michael Gor

2020-07-12
Lite grand i samma skola som Dödligt vapen och 48 timmar - typisk radarpars-action-komedi. Fart är det och kul är det. Reynolds och Jackson är skitroliga tillsammans, och bodycounten är skyhög - dessutom är filmen nämnvärt hård. På det hela taget väldigt underhållande. Dessvärre är det inte mycket till film. Så fort Jackson eller Reynolds inte syns eller hörs så är det ruskigt ointressant. En klockren stark trea, men inte en kandidat för ett högre betyg. (9/15)
Rele
2020-05-29
En inte så bra komedi. Några duktiga skådespelare höjde mitt betyg till en tvåa.
Zebulonm
2019-11-28
Gillar den....
Zok
2019-02-24
Godkänt inte mer än så. Funkar för stunden och kemin är ändå rätt så bra mellan Jackson och Reynolds men det lyfter ändå aldrig.
dudson
2019-02-18
Stört skönt energi piller till action film! Grymt humoristiskt samspel mellan Ryan & Jackson. Sen är det grova våldet en xtra krydda till hela skapelsen#)
Murvel48
2018-11-08
Urdum film! För att vara en "komedi" (visserligen ganska humorbefriad) drivs våldet ett snäpp för långt. Men det som verkligen sänker filmen är det där typiska Samuel L Jackson-tugget som jag är ruskigt trött på vid det här laget. Dom hade gott kunnat klippa bort 20 minuter av detta.
2018-07-12
Actionkomedi med betoning på action. Mer underhållande än vad jag trodde och det är full fart från start. Sam Jackson spelar typ sig själv.
Sir_Lord
2018-05-09
Positiv överraskning där Sam och Ryan samspel mellan varandra funkar. Rollerna runt omkring är inte så speciella men gör inte bort sig. Bjuder på några oväntade scener som drar på smilbanden
Xeno
2018-04-01
Börjar bra och lovande, får Beosnan-Bond-vibbar. Går dock till våldsamma överdrifter...
ekback
2018-03-11