2.7

The Hole

Detta är en psykologisk thriller om sjuklig besatthet. Hur långt är man beredd att gå för kärleks skull? Hur reagerar man på att vara inlåst i ett gammalt skyddsrum? Brist på vatten...maten har tagit slut... vänskapen vacklar...man ser döden i vitögat...

Originaltitel The Hole
Alternativ titel After the Hole, Secluded Empty Space
Regissör Nick Hamm
Manus Ben Court, Caroline Ip
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Thora Birch, Desmond Harrington, Daniel Brocklebank, Keira Knightley, Laurence Fox, Embeth Davidtz, Steven Waddington

2016-11-21
Väldigt bra och spännande film med väldigt bra skådespelare. Thora Birch gör väldigt bra ifrån sig och det var kul att få se Desmond Harrington (Quinn i Dexter) i en tidig roll.
2015-07-12
Thora är oskyldigt söt i en film som inte är lika söt. Thrillerintrigen funkar bra, men även om den vill vara smart är det inte svårt att klura ut redan från start hur det kommer bana iväg. Men den är intressant och underhållande längs vägen.
2014-11-15
Riktigt bra film som ger en ryslig panikkänsla längs ryggraden. Oerhört spännande, förvånansvärt bra skådespeleri och en ypperlig handling som är svår att överträffa. Det var säkert 3-4 år sedan jag såg den men handlingen var så speciell att jag idag minns den exakt. Skrämmande av och till och ett par vändningar gör att den känns oförutsägbar. 3+
silvertrain
2014-06-30
En bra psykologisk film. Va inte riktigt vad jag hade väntat mig dock. Men absolut bra. Både oförutsägbar och vältänkt. Stark trea!
Engravadlax
2014-03-14
Thora Birch är ibland så dålig att man knappt kan tro att hon har agerat förr, flera scener känns som amatörteater. Daniel Brocklebank är inte mycket bättre. Inte så pjåkigt annars. Inte särskilt bra heller.
elzplz
2013-06-30
sjukt dålig. kiera knightley och hennes jävla läppbitande, lika irriterande varenda gång.
embla13
2012-08-20
usch vad dålig!!
filmfreak1
2011-10-30
Löjligt irriterad i slutet men på ett bra sätt, början och slutet som sagt är näst intil perfekt. Men mittenpartiet har mer att önska. Grymt skådespel av alla inblandade främst Dexter-skådisen Desmond Harrington och Thora Birch. Svag 4ra
Grillo
2011-07-22
Bra och man är fruktansvärt förbannad i slutet.
Robkiller
2011-06-29
Delvis intressant ett tag, men blir sedan rätt seg... En grupp idioter har fått för sig att det vore coolt att ha ett party i en underjordisk bunker som de kommer till via ett hål i marken. Skitbra, tills de kommer på att de är inlåsta, men av vem och varför? Det som är lite annorlunda med den här att den börjar med att visa slutet på filmen... eller gör den det egentligen?..