2.3

The Hole

Två bröder upptäcker ett mystiskt hål i deras källare. Ett hål som leder till deras mörkaste korridor av rädsla och mardrömmar.

Originaltitel The Hole
Regissör Joe Dante
Manus Mark L Smith
Genre Thriller, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Teri Polo, Bruce Dern, Nathan Gamble, Haley Bennett, Quinn Lord, Chris Massoglia, John DeSantis, Douglas Chapman, Mark Pawson, Peter Shinkoda, Merritt Patterson, Chelsea Ricketts, Chord Overstreet, Ali Cobrin

jack_jack_jack
2013-04-11
Den får en trea pga Dr. Caligari-referensen.
Bima
2013-03-14
Förvänta dig inte en skräckis per se, snarare en spöksaga för barn/ungdomar så har du lite mer öppet sinne när du ser den här. Då jag älskar gamla skräckklassiker så lyckas den här filmen ändå tala till mig och i rent underhållningssyfte så tycker jag att den håller.

2013-02-18
Jag är verkligen inte målgruppen, så det känns fel att ge filmen bottenbetyg. En form av skräck för barn. Precis som det låter är det en märklig kombination. Regissören från Gremlins lyckas inte lika bra denna gång.
craptastic
2012-09-27
Skit i jobbiga snorungar och ologiska luckor. Här är det fart! En förbaskat fin hyllning till 80-talet. Bra effekter
Christofer
2012-08-04
Det här hade jag säkert gillat för 15 år sedan. Då hade man nog även kunnat förbi se den lite B-iga produktionen på ett annat sätt också. Jag som trodde att det här skulle vara mer familjeäventyr än en skräckis, annars hade jag inte gett mig på det här. Trailern lurade mig faktiskt ganska rejält.
vonadel
2012-06-24
Första filmen jag ser på min nya 3D-TV. Det var en riktigt rolig upplevelse och över förväntan. Det gör nog att jag kanske tycker att filmen var lite bättre än den var. Jag tycker nämligen den var helt ok. Lagom spännande och bra 3D-effekter som sagt. Visst, helt ologisk, men det är kanske inte riktigt målsättningen med en sån här film heller, att den ska vara logisk. Tycker lillgrabben gjorde en ganska bra skådisprestation också.
Grillo
2012-06-06
Rätt kass och ologisk (varför bygga ett hus på ett hål till helvetet?), så helt klart hade den nog känts mer charmig om det varit en 80-talsfilm. Trots sin dumhet var den dock tillräckligt underhållande för en tvåa. Jag hade ju fixat bättre lås till luckan till mitt eget helveteshål dock...

2012-05-12
Nä. Dum, trist och fylld med konstiga resonemang. Se något annat.
2012-02-28
Ganska okej men jag satt mest å önskade att Haley skulle vara Cora Corman, jag får väl ta fram min "music and lyrics"
FourTwenty
2011-12-30
Mycket snygg film rent visuellt och 3D-effekterna imponerar. Dock lyckas den inte engagera på något vis och blir därför aldrig riktigt bra.