3.2

The Holiday

En ung amerikanska och en ung engelska bestämmer sig, efter att ha blivit brända av relationer, att byta liv tillfälligt. Det blir en omställning som ingen av dem riktigt kunnat förstå innan. Men framför allt får de båda möjligheten att träffa betydligt trevligare och charmigare män i sina nya respektive länder.

Originaltitel The Holiday
Regissör Nancy Meyers
Manus Nancy Meyers
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black, Eli Wallach, Rufus Sewell, Edward Burns, Shannyn Sossamon, Jon Prescott, Nicholas Downs, Selina Giles, John Krasinski, Steve Humphreys, Kathryn Hahn, Odette Annable, Alex O'Loughlin

Skapad 2019-12-20 av elinaw
Så var det dags igen. Det är snart jul, och med julen följer de obligatoriska storsatsningarna från filmbranschen. Säkra kort är vad som gäller. Säsongsanknutna romcoms som kan smältas även ...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2019-12-29
Min mor och syster brukar vilja se den här varje jul, så även i år... Bjuder både romantik och julstämning.
picklessmulan
2018-01-07
Sevärd film med rätt mysig känsla. Jude Law är briljant. Hade mer än gärna ägt den engelska stugan :)
RadiatorPorch
2018-01-01
En bilbrand utan like. Funderar fortfarande på hur en film där filmproduktion, och då huvudsakligen filmmusik och manusförfattande, kan tillsynes fullständigt sakna all kompetens inom dessa områden. Storyn är trött och förutsägbar. Musiken är oinspirerad och identitetslös.
yrkeschaufföre
2017-12-26
Jag gillar Winslet/Black mer än Diaz/Law men visst är det både jul och kärlek i överflöd.
EvilNed
2017-12-17
Snackig. Också ett misstag att casta Jude Law och Rufus Sewell i samma film eftersom de är samma person.
asasae
2017-01-02
Kommer aldrig tröttna på denna filmen. Jag kan se den om och om igen... Älskar den och skådespelarna också!
drj
2016-12-25
Herregud vilken smörja. Måste vara skriven av en PC med alla rom-com-stereotyper inmatade. Winslet är fantastisk och det enda förlåtande med den här filmen.
solan
2016-12-24
En oerhört gullig och lättsmält film man blir glad av.
Sunken25
2016-12-21
Klyschig som få men karaktärerna är verkligen intressanta så man bortser från det. Enkel och underhållande!
2016-11-13
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, musiken är väldigt bra och som helhet är den här filmen helmysig och jag brukar alltid se den kring jul. Miljöbilderna med mycket snö är ett plus i kanten och bidrar till den höga mysfaktorn.