2.4

The Horsemen

Aidan Breslin är en polis som just förlorat sin fru och kämpar med relationen till sina två unga söner, samtidigt som han undersöker en serie ovanligt brutala mord med koppling till Apokalypsens fyra ryttare.

Originaltitel Horsemen
Alternativ titel Horsemen of the Apocalypse
Regissör Jonas Åkerlund
Manus Dave Callaham
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Zhang Ziyi, Lou Taylor Pucci, Clifton Collins Jr, Patrick Fugit, Eric Balfour, Peter Stormare, Chelcie Ross, Liam James, Barry Shabaka Henley, Paul Dooley, Thomas Mitchell, David Dastmalchian, Manfred Maretzki, Arne MacPherson

Skapad 2019-10-29 av Lenkan
Aidan är änkling med två söner. Han arbetar som kriminalare och trillar på vad som verkar vara mord utförda av en seriemördare. Efter lite utforskning av mordplatserna upptäcker han att morden...   Läs mer »

2019-11-14
Stabil mörk & skitig- crime- seriemördar rulle med en smått wild & crazy Quaid på tippen att flippa" Tyvär så tappar filmen styr- fart i mitten. Det är ingen 7even vi pratar om här men ändå ett bra handtverk" 2+
fridenpaden
2017-09-02
Konstig
Bullen84a
2015-10-29
Den är bra. Men det finns en del luckor tycker jag. Svajjar mellan 2a eller 3a ändå. För det finns en mening med filmen.
AlbinWesley
2015-07-10
Fylld till bredden med logiska luckor och dumheter... verkligen otroligt dåligt skriven. Stereityper är det också gott om, osv. Gillar dock idén, synd att den förvaltades så illa.
Shemhamforash
2015-01-21
Tycker att den har fått oförtjänt lågt betyg. Visst den lämnar lite att önska. Men jag fann den aldrig tråkig och jag tyckte att själva storyn var bra, även om de hade kunnat ge den lite mer djup. En stark trea!
lyssander
2014-10-30
Denna är ju - som påpekats - en twist på Se7en. Filmen lever inte upp till föregångarens nivå; jag satte först betyg 2 på den, men höjer vid närmare eftertanke till 3, eftersom den faktiskt lägger till ett bra tema. Ett tema som jag inte ska nämna här, eftersom det är liksom poängen med filmen att man gradvis ska förstå det.
marleey
2014-09-22
En rätt så seg och tråkig kriminalfilm. Dennis Quaid spelar en väldigt stereotypisk polis som är bitter, osocial och har en strulig historia, precis som dem är i dem flesta kriminalfilmer. Den börjar bra med mystiska och ritual lika mord. Men filmen blir allt mer förutsägbar och storyn blir tarvlig ju längre filmen går. Horsemen har ett så högt tempo att det aldrig hinner bli spännande. Upplösningen lämnar mycket att önska. Dennis Quaid är okej, i övrigt är det minst sagt sådär.
Berniey
2014-06-11
Börjar ju så bra och det kändes som den kunde blivit riktigt bra, men tyvärr så spårar det ut och blir totalt ointressant att titta på.
Totenkopf
2014-05-18
Ja verkligen inte hit, ganska spännade i början, men sen började den bli tjatig, Svensk regissör och en svensk skådespelare, tyckte även fotot på Dennis Quaid:s fru var väldigt lik Robyn, fler som tyckte det?
GrandMaster_E
2014-03-16
Förutsägbar, överspelad, ologisk och fjantig.