The Hottest State

William kommer ursprungligen från Texas, men bor nu i New York och strävar efter att slå igenom som skådespelare. Han träffar Sarah och komplikationer uppstår

Originaltitel The Hottest State
Regissör Ethan Hawke
Manus Ethan Hawke
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Mark Webber, Jesse Harris, Laura Linney, Frank Whaley, Lynn Cohen, Greta Gaines, Nick McDonnel, Alexandra Daddario, Iraida Polanco, Ethan Hawke, Michelle Williams, Catalina Sandino Moreno, Anne Clarke, Sonia Braga

AlbinWesley
2014-03-22
Den är fin men med en del större problem. Ethan Hawke är lite ett sådant. Ambivalensen inför honom alltså... Emellanåt vill jag geniförklara honom men titt som tätt känns han ju vara så jävla sämpig så jag vet inte. Gillade filmen, ändå.
DiMMUBoRGiR
2009-08-03
En trevlig film om kärlek och relaterat trubbel. Skådisarna är bra och gör storyn intressant. Synd bara att det inte alltid känns originellt. Skitsamma, det är en bra film och därmed förtjänar den en svag 4:a.
TimBuckley
2009-03-09
(rek 3a) ....men.... förstod att detta skulle bli en 4a...:)... Ethan Hawke har efter hans prestationer i Richard Linklater's filmer blivit lite grann utav en favorit, när det kommer till hans typ av närhet/vardaglighet i uttrycket... så en film där han regisserat, skrivit manus OCH dessutom är med på ett litet men ganska intensivt skådespelarhörn fångar mig pronto... det är själva genren av relations/hitta värde i livet-filmer som är min absoluta favvo... Tycker om många, många scener i denna, liksom även själva flödet/helheten håller hög nivå... tycker om samspelet mellan Mark Webber och Catalina Sandino (varför saknas namnet i listan !!!???!!!!) Webber tycks om, men rent kemimässigt blir jag mer utav en observatör för hans utspel... Filmen är definitivt inte en 5a ...men... hade det filats och lagts till lite existensialism, tagits bort den sötma som identifierades som smör & kanske lagts till 20 minuter med Ethan Hawke & Laura Linney... så hade 5an varit i hamn... 4a om genren faller en i smaken, 3a om man har "smak" haha... men allt som allt :)))) jättebra, är ju lite obsessive själv till saker som betyder något... tack O lov...
Freeko
2008-10-27
En mycket välgjord film som känns ärlig men framförallt verklig, lite fler nyanser än än än vad man är van vid ifrån Hollywood!
merilina
2008-02-22
bra film stackars kille
kallek
2008-01-20
Jag inser att jag har tänkt på den här filmen en hel del sen jag såg den. "My heart is gold, what will you give me for it" - inte bara en smårisig raggningsreplik. Låten "no more" som spelas i slutet är mäktigt vacker!
Gardneer
2007-12-03
Helt Ok tycker jag. Dock är den kvinliga huvudrollen skriven på ett sätt att man förstår inte riktigt hennes motivation. Dock är det riktigt bra spel så man förlåter mycket.