2.2

The House

Ett föräldrapar öppnar upp ett illegalt kasino hemma hos en vän för att dra in pengar till deras dotters collegestudier.

Originaltitel The House
Regissör Andrew Jay Cohen
Manus Andrew Jay Cohen, Brendan O\'Brien
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Will Ferrell, Amy Poehler, Jason Mantzoukas, Ryan Simpkins, Nick Kroll, Allison Tolman, Rob Huebel, Christina Offley, Jessie Ennis, Michaela Watkins, Lennon Parham, Andrea Savage, Rory Scovel, Cedric Yarbrough, Kyle Kinane, Steve Zissis, Jeremy Renner
Filmnummer 120742

vonadel
2019-10-15
Ännu en film jag såg för att den skulle försvinna från Netflix. Gillar ju vanligtvis Will Ferrell, men det var kanske inte en av hans bättre filmer. Men, ändå lite lagom underhållande. Godkänd iaf. 5/10
2019-03-12
På plussidan av denna filmen hittar man en tacksam speltid på 80 min, massor av härliga och sevärda skådespelare och komiker, en kul cameo mot slutet och underbar gag reel i eftertexterna. Det är därför tråkigt att manuset är så svagt som det är och handlingen för orealistisk. Det är som sagt de välkända skådespelarna och den underbara castingen av talangfulla komiker i praktiskt varje roll som lyfter upp filmen. 2+
TURGUT
2018-10-06
Det här var inget vidare, endast några enstaka garv. Will Ferrel är man ju van vid att han ställer upp på sånt här men att Amy Poehler ställer upp på detta är mer överraskande.
Christofer
2018-09-02
Bra var det ju förstås inte och det spårade ur vid ett flertal tillfällen, men några skratt här och där räckte när man bara var inställd på en enkel rulle som man inte behövde engagera sig i nämnvärt en lördagsmorgon.
PeterTheW
2018-08-25
Börjar jävligt trevande första halvtimmen men tar sig och blir bitvis riktigt rolig. En svag trea, men jag hade kul.
wasteoftime
2018-08-09
Nej. Nej. NEJ. NEJ. Nej... Så känns det här ungefär att titta på. Man vet aldrig vad man får med Will Ferrell. Lite som en ojämnare Adam Sandler, och lite mindre cringe, men det här var tamejfasen inget att hänga i julgranen precis. 13,3 på SH-skalan.
emilstjernholm
2018-08-09
Medelbra Will Ferrell-komedi med ett antal ljusglimtar. Transformationen från nörd till "gator" tröttnar jag aldrig på. För mycket actionscener, drar alltid ner.
GrandMaster_E
2018-08-08
Stark 2:a. Gör sitt jobb men hör inte till toppskiktet i genren...vad man nu ska lägga det i för sorts genre...idioti fantasi komedi?
Olof_Gronlund
2018-08-06
Nja, stundtals var den bra, men större delen var den mest tråkig och tramsig. Men den hade sina ljusa stunder ibland. Lite för orealistisk med. Tycker heller inte det är denna typen av roller som Ferrell kan glänsa i, han behöver mer utrymme.
Murvel48
2018-08-04
En del hysteriskt roliga scener höjer filmen från en medeltvåa till en svag trea.