2.6

The House on Sorority Row

Sju tjejer som ska ta studenten bestämmer sig för att spela ett grymt spratt med den gamla kvinnan som äger det hus dom bott i under skoltiden. Skämtet går över styr och kvinnan dör. Men tjejerna bestämmer sig för att håll det hela hemligt och sänker kvinnans kropp i polen på baksidan. Men under studentfesten så börjar tjejerna att dö en efter en.

Originaltitel The House on Sorority Row
Alternativ titel Seven Sisters, House of Evil
Regissör Mark Rosman
Manus Mark Rosman
Genre Thriller, Skräck, 80-tal
Skådespelare Kate McNeil, Eileen Davidson, Janis Zido, Robin Meloy, Harley Jane Kozak, Jodi Draigie, Ellen Dorsher, Lois Kelso Hunt, Christopher Lawrence, Michael Kuhn, Michael Sergio

Raimo_1985
2019-04-18
Nära tvåan men en smårolig bagatell skulle jag säga. Kan bli betygsänkning när den sjunkit in. Vilka korkade tjejer.... Men jag gillar gycklarutstyrseln och fallet i slutet!
myslas
2018-07-03
Man har lyckats väldigt bra med stämningen men mordscenerna är rätt enformiga och tråkiga. Filmen rycker upp sig rejält sista 20 minuterna vilket gör att trean i betyg inte är så långt borta.
haajen
2018-06-16
Den är hopplöst seg men när det börja dyka upp hallucinationer och andra märkligheter mot slutet så blir det hela betydligt mer engagerande, förstår varför filmen blivit kultförklarad.
dudson
2018-04-16
Mysig och skapligt annorlunda slasher med fin musik och nice story. Tyv lite väl blodfattig. Fast cred till det originella mordvapnet. Besviken på slutet dock som kunde gjorts bra mycket bättre.
amam
2016-03-14
Svag trea. Har en del faktiskt ganska snygga scener och är uppenbart välgjord men tyvärr så kan man inte direkt säga samma sak om mordscenerna vilket gör en slasher ganska försvagad.
ItalyErik
2014-08-11
En av de mer stämningsfulla slasherfilmerna. Verkligen sevärd för fansen.
menschenfeind
2013-10-31
Ordinär slasher.
Malfunction
2013-10-10
Snygg och stämningsfull, helt klart en av de bättre slasherfilmerna jag sett.
2013-09-12
Det som slår mig först är att den här trivsamma slashern ser snygg ut med en regissör och fotograf som uppenbarligen visste vad de gjorde. Rätt blodfattigt tyvärr och det ligger alltid genren i fatet, men några scener är riktigt sköna.
Filmgalning
2012-09-08
Skräp som sannerligen inte har åldrats väl fast jag fick mig ett par skratt så den får väl en ytterst svag tvåa.