The Human Centipede

Den pensionerade kirurgen dr. Heiter drömmer om att skapa en mänsklig tusenfoting genom att placera människor på knä bakom varandra och operera ihop dem från mun till anus. Med hjälp av Rohypnol, skalpeller och tre offer skapar han sitt livsverk i källaren.

Originaltitel The Human Centipede (First Sequence)
Alternativ titel Human Centipede: First Sequence
Regissör Tom Six
Manus Tom Six
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare Dieter Laser, Ashley C Williams, Ashlynn Yennie, Akihiro Kitamura, Andreas Leupold, Peter Blankenstein, Bernd Kostrau, Rene de Wit

Skapad 2019-10-29 av Mat1az
Djupt inne i de tyska skogarna grubblar den pensionerade kirurgen Dr.Heiter (Dieter Laser) på sitt uppkommande experiment. Som speciallist inom separation av siamesiska tvillingar har han hela livet ...   Läs mer »

2019-02-17
Var över förväntan!
Ghostface
2018-08-08
Svårbedömd film men filmens "skurk" är helt klart minnesvärd.
2017-10-24
diafragma
2017-06-25
En av dom sjukare filmer jag sett!. Handlingen var bra och berörde mig på ett äckligt sätt både fysiskt och psykiskt!. Tycker filmer är värd betyget 3
jlam
2016-11-27
Tvekar med betyget, främst pga ett par ageranden ovanligt puckade även för att vara i en skräckfilm (döda honom för helvete med skalpellen istället för att bara hugga i benet??), å andra sidan är det ovanligt heta tjejer med och en övertygande skurkskådis. Välproducerat i klassisk thrillerstil som fungerar. En sjuk jävel till film men det har förhoppningsvis framgått på förhand (och man har sett värre)
Megalon
2016-10-25
Modern skräckklassiker! I love it!
AlbinWesley
2016-04-21
Djupt störd film, med en vetenskapsman galnare än Frankenstein upphöjt till tusen. Tankarna förs lätt till just den gamla berättelsen. Dock måste jag säga... att det var lite för tråkigt. Kanske framför allt protagonisterna, om man kan kalla dem det. Synd!
Dagerman
2015-05-20
Fullständigt briljant om man som mig älskar b-film!
Engravadlax
2014-08-25
Trodde aldrig att den skulle vara såhär dålig. Japanen var lite rolig iaf. Doktorn ser ut som en ondare Christopher Walken.
LacombeLucien
2014-05-30