The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

Efter att Katniss Everdeen saboterat spelarenan blir hon motvilligt till en symbol för upproret mot det autokratiska styret i huvudstaden. Hon ansluter till det trettonde distriktets välorganiserade rebellstyrka där hon kräver att en räddningsaktion ska iscensättas för att frita Peeta och de andra tillfångatagna tributerna.

Originaltitel The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
Alternativ titel The Hunger Games 3
Regissör Francis Lawrence
Manus Danny Strong, Peter Craig
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Donald Sutherland, Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, Willow Shields, Sam Claflin, Elizabeth Banks, Mahershala Ali, Jena Malone, Jeffrey Wright, Paula Malcomson, Stanley Tucci, Natalie Dormer, Evan Ross, Elden Henson, Wes Chatham, Sarita Choudhury, Stef Dawson, Patina Miller, Robert Knepper, Caitlin Fowler, Jada Alexandria Taylor, Nicholas Pryor, Donna Biscoe, Michael Garza

Skapad 2019-11-19 av ehansi
I den tredje och näst sista Hunger Games-filmen är det dags att återvända till Panem och oron som råder i dess distrikt. Jennifer Lawrence är tillbaka som Katniss Everdeen och Francis Lawrence s...   Läs mer »

idaho1981
2020-01-11
Välspelat och spännande, men inget man blir riktigt berörd av. Fortfarande är första filmen den klart starkaste.
Robkiller
2019-05-26
Det här blev mest bara tråkigt...
Applekingen
2018-11-12
Några sega partier och korkade beslut Som när en person väljer en katt och inte tänker på sitt eget liv men bortse man från det är filmen riktigt bra, bättre än 2:an tycker jag då den här filmen gör en helt ny handling men 1:an är fortfarande bäst.
Rele
2018-04-19
En dålig film. Jag ger en svag tvåa.
Bozze80
2018-03-12
Den här serien fortsätter gå utför, hoppas sista delen räddar upp det lite, för jag gillade verkligen (framförallt) första filmen. Den här var mest långtråkig och intetsägande, i princip ingenting hände ju på två timmar!
ToddDowney
2018-02-13
De skulle fokuserat på Finnick Oddair istället.. Nu är de mest tråkigt och blir aldrig riktigt engagerande.
DiMMUBoRGiR
2018-02-12
Katniss är en så vansinnigt ointressant och träig karaktär; hur kan hon vara baserad på en litterär figur??
HerrNenne
2018-01-08
Man försöker för mycket. Det mesta blir fel. Katniss här är inte en person man varken kan eller vill sympatisera med. En jobbig, nyckfull, idiotisk dq. Det är mycket som inte funkar här. Dåligt sålt trams om en person istället för en miljon, och en person som springer efter en katt i en bombräd. Kom igen. Känns extremt överregisserad för att bli "cool" och episk.
Murvel48
2018-01-02
Lite väl trögt mellan varven men det blir i alla fall godkänt. Det här är dock den sämsta av de fyra filmerna.
karlmats
2017-02-14
Helt ok, precis som de tidigare filmerna i serien. Lite mellanmjölk över alltihop dock, en värld som inte känns rimlig, dialog som aldrig biter sig fast och jag får känslan att det här är en produkt av den lite mer ytliga och korkade tiden vi lever i. Underhållande för stunden, men aldrig mer än så. En ganska stabil 2a.