2.8

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2

Efter att ha blivit till en symbol för missnöjet i Panems distrikt iscensätter Katniss Everdeen och det trettonde distriktet en fullskalig revolution mot den autokratiska huvudstaden.

Originaltitel The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
Regissör Francis Lawrence
Manus Danny Strong, Peter Craig
Genre Äventyr, Science Fiction, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Donald Sutherland, Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, Willow Shields, Sam Claflin, Elizabeth Banks, Mahershala Ali, Jena Malone, Jeffrey Wright, Natalie Dormer, Stanley Tucci

idaho1981
2020-01-11
Spännande och välspelat. Inget wow, men helt ok.
Bozze80
2018-03-13
Tycker den här är litet steg upp från Del 1 av Mockingjay, här rör sig storyn framåt i alla fall, och det med hyfsat intressant story, några oväntade och tämligen fantasifulla inslag, lite psykologi. Tyvärr också ganska dåligt skådespeleri från flera, men det har det ju varit hela vägen... Hamnar någonstans mellan 2:a och 3:a i min bok.
EvilNed
2018-02-26
Den känns rätt dum. Och världen känns rätt dum också.
DiMMUBoRGiR
2018-02-14
Näe... Så otroligt fattigt och oinspirerat. Ingen nerv, känsla eller stämning. Ett jävla misslyckande, helt enkelt. En 1:a är ju för taskigt, men på riktigt - det här är ytterst nära! En komplett värdelös film.
HerrNenne
2018-01-08
De två största problemen är att Katniss inte är en karaktär här man orkar bry sig om eller ens gillar, och att det här universumet inte känns klart, genomtänkt. I första filmen var det en väl avvägd värld med regler man förstod, men i takt med att den expanderas så blir det mest generiskt. Det här kunde egentligen vara vilken film som helst.
zyxz
2017-10-19
Snygga scener och bra action. Men bitvis otroligt seg och tråkig
2017-10-17
Murvel48
2017-09-30
Betyget pendlar mellan en tvåa och en trea så den olidligt sega bromssträckan fick avgöra.
Hogman
2017-09-24
svag trea, men gillar ju serien, skönt med ett avslut
Zipper
2017-09-13
Hur kan första delen vara så pass bra och andra så här pass dålig? Det har säkert massor att göra med att sista boken är väldigt undermålig och att materialet inte på långa vägar räcker för att göra TVÅ filmer. Tråkigt slut på en helt okej filmserie.