2.6

Seeking Justice

High school-läraren Nick Gerard drabbas av en personlig tragedi när hans fru faller offer för ett grymt brott. Han kan inte glömma och inte heller förlåta. I ren desperation tar han hjälp av ett kriminellt gäng för att finna förövarna och hämnas på det enda språk de förstår.

Originaltitel Seeking Justice
Regissör Roger Donaldson
Manus Robert Tannen, Todd Hickey
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, January Jones, Guy Pearce, Jennifer Carpenter, Harold Perrineau, Xander Berkeley, Joe Chrest, Irone Singleton

Andreas_
2014-07-31
ojoj va dåligt detta var då....tycker man detta är bra så har man inte särskilt höga krav på film eller handling, pinsamt dåligt faktiskt, Cage spelar över som vanligt och gör ena B filmen efter den andra, han börjar ju ta över Steven Seagals B stämpel nu. January Jones är även hon ganska skrattretande, men mest av allt så är hela intrigen/handlingen skrattretande dålig och fånig med massor av detaljmissar eller så kallade "plot holes". Det enda som håller denna dåliga film flytande är Guy Pearce som spelar skurkrollen riktigt bra och han är det enda som hindrar denna dynga till film att inte få den svagaste 1:an man kan få, han är så pass bra att filmen får t.o.m en ganska stark 1:a, han imponerar som vanligt men jag kan inte förstå varför han vill förknippas med en skräpfilm som denna, där inte ens handlingen eller manuset är vettigt för fem öre...hela intrigen är ovettig från början till slut, och jag säger bara att se på egen risk, jag önskar att någon hade varnat mig så jag hade sparat 90 min av mitt liv och kunnat se något bra istället. Stark 1:a tack vare Guy Pearce, annars rena katastrofen, precis som Nic Cage är nuförtiden.
DIProgan
2014-02-14
Håller intresset uppe rätt länge men frammåt slutet känns det mest överdrivet och ointressant.
Brouhaha
2013-06-09
Helt skaplig. Cage är ju alltid Cage. Även om han inte imponerar i alla roller så kan man ju inte komma ifrån att det är Nicolas Cage vi snackar om. Det kan ju omöjligt bli riktigt uselt om han är med. I övrigt tyckte jag att historien var hyfsat intressant. Fungerar, helt klart.
Krantzylvania
2013-05-07
Håller med djason: "Har lite svårt för att Cage och January Jones spelar gifta, det känns som hon spelar i en helt annan liga i både utseende och ålder." Om man tänker att hon är hans dotter så funkar faktiskt filmen exakt lika bra. Jag fattar vekligen inte vad hela organisationen tjänar på allt dom gör, därför blir det en etta.
Grillo
2013-02-24
Underhållning för stunden, men inget speciellt. Fick påminna mig själv gång på gång om att filmen gjordes 2011, för den kändes minst tio år äldre.
Berniey
2013-01-11
Klart sevärd film! Nicolas cage gör det utmärkt i denna underskattade film!

2012-12-30
Kunde vart lite bättre
Djason
2012-10-26
Bra och spännande även om träbocken Cage har huvudrollen. Har lite svårt för att Cage och January Jones spelar gifta, det känns som hon spelar i en helt annan liga i både utseende och ålder. Skit samma, detta är en klart sevärd film som utspelas efter katastrofen i New Orleans.
setterwall
2012-10-12
Helt ok uppbyggnad, men filmen känns förlegad. Den hade varit en av filmårets stora händelser om den blivit släppt för femton år sen. Gamla, trötta idéer återanvänds och det finns för många logiska frågetecken för att filmen ska lyfta. Cage gör en av sina, nu mer sällsynta, intressanta rollprestationer.
2012-09-27
Rätt dussinet thriller som inte direkt tillför nått nytt..handlingen är lite väl osanolik för att kunna funka i verkligheten.men Cage är en grym skådis iaffall..