2.7

The Hunt

Tolv främlingar vaknar upp i en glänta. De vet inte var de är eller hur de kom dit. De vet inte att de har valts ut... för ett mycket specifikt syfte... Jakten.

Originaltitel The Hunt
Regissör Craig Zobel
Manus Nick Cuse, Damon Lindelof
Genre Action, Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Betty Gilpin, Hilary Swank, Ike Barinholtz, Wayne Duvall, Ethan Suplee, Emma Roberts, Christopher Berry, Sturgill Simpson, Kate Nowlin, Amy Madigan, Reed Birney, Glenn Howerton, Steve Coulter, Dean J West, Vince Pisani, Teri Wyble, Steve Mokate, Sylvia Grace Crim, Jason Kirkpatrick, Macon Blair, J C MacKenzie, Tadasay Young, Hannah Alline, Jim Klock, Usman Ally, Walker Babington, Ariel Eliaz, Alexander Babara

vonadel
2021-01-27
Riktigt lovande till en början. Gillar Betty Giplin. Men, tappar sedan lite efterhand. Har lite svårt för alltför långa och utdragna våldsscener. Där behållningen ska vara att det just ska vara så våldssamt som möjligt. Men, på det hela godkänd ändå. 5/10
myslas
2020-11-10
Kul satir som funkar väldigt bra under första halvan. Sedan blir det lite väl enformigt och slutfighten är ganska trist. På det stora hela ändå bra underhållning.
2020-10-25
Hört en del positivt om den här. Och visst levde den upp till hypen under åtm första halvan. Efterhand planar den ut i något man sett många gånger förut, men visst var den underhållande.
2020-10-10
Har absolut ett visst underhållningsvärde, och bjuder inledningsvis även på ett par överraskningar. Men efter ett tag blir det mesta rätt så förutsägbart. Betty Gilpin funkar bra. (6+/15)
kanemura
2020-10-01
Räknade med dynga så jag blev positivt överraskad. Jag förväntade mig en sämre The Purge (som i sig är en skitfilm) men detta var oförutsägbart och ganska roligt. Kul att se nervösa mes-liberaler/vänster som skurkar också. Spännande i stunder, rätt ok skådespel, Swank och bra våld!
Spook
2020-08-06
betty gilpin är riktigt bra i sin roll. rolig film!
2020-06-17
Riktigt kul och jag vet inte riktigt vart den är på väg, kan tolkas på många olika sätt men tror nog inte den har så mycket att säga egentligen. Men den är rolig och underhållande, stabilslät trea.
ShenLong
2020-06-06
kul. trillade förbi mycket kul lite för fort
ekneB
2020-06-05
Betty Gilpin är väl egentligen den enda som är OK i den här filmen som jag hoppats skulle leva upp till förhoppningarna som satts upp. Tiden flyger visserligen men den saknar nånting vitalt jag inte riktigt kan sätta filmen på. OK popcornrulle, inte mycket mer.
Djason
2020-04-22
Inte riktigt som jag trodde den skulle vara men ändå en underhållande rulle med en del mysiga scener. Betty Gilpin gör sin roll mycket bra.