The Hunt for the Unicorn Killer

Ira Eignhorn är en känd fredsaktivist i 1970-talets USA. Hans godhet och oskyldiga yttre ger honom många följare. Holly Maddux faller för hans charm och de blir snart ett par. Men Ira har också en mycket mörkare och våldsammare sida som gör att Holly bryter med honom efter en tid. Kort därefter försvinner hon utan ett spår.

Originaltitel The Hunt for the Unicorn Killer
Regissör William A Graham
Manus Bruce Graham
Genre 90-tal, Thriller, Drama
Skådespelare Kevin Anderson, Tom Skerritt, Naomi Watts, Kellie Overbey, Ruben Santiago-Hudson, Brian Kerwin, Josef Sommer, William G Schilling, Albert Schultz, Mimi Kuzyk, Gregory Itzin

RichardEk
2013-07-19
Förhållandevis sevärd halvdokumentär dramatisering av verkliga händelser. Filmens titel drar associationerna till ännu en 'Seven', men det är det som sagt inte. Istället serveras man som tittare en stundtals gripande berättelse om kontrollbegär och makt i en relation. Vi har (tyvärr) sett denna berättelse förr, men den förtjänas att upprepas.
N-din
2009-07-27
Suger, jag är absolut inget fan av Naomi Watts.
Hellsborn
2007-08-15
Börjar intressant men den är ällt för lång och utdragen.
Ugglapuggla
2007-04-29
Tror seriöst att det här är den sämsta film jag har sett. Någonsin.
-_Louise_-
2007-04-03
Intressant film som tyvärr blir lite långtråkig efter ett tag.
snoqalf
2006-12-03
Rätt bra film. Svag fyra. Verkar som att det finns två versioner; den jag såg var 1:45 lång ungefär, och inte fyra timmar. Kanske tjänade på det?
Zipper
2006-12-01
Om det enda bestående intrycket jag fick var att Ira hade ett jävligt fult lösskägg kan den inte ha varit särskilt bra...
Radiohead
2006-03-12
En intressant och skrämmande historia, men som film betraktad inget vidare.
esiol
2006-02-06
Helt värdelös tv serie film som gjorde mig mycket besviken!
Frellefanten
2006-02-03
visserligen en svag trea men det är helt klart en film som duger. Den var lite seg stundtals men jag tyckte att dom speglade Eihorns grymt bra!