2.5

The Huntsman: Winter's War

I denna uppföljare till Snow White and the Huntsman får drottning Ravennas syster Freya höra talas om sin systers öde och samlar sina krigare för att en gång för alla återföra den magiska spegeln till den enda häxa som fortfarande kan tillgodogöra sig dess krafter. Men när Freya upptäcker att hennes syster går att återuppliva står det förtrollade landet plötsligt inför sitt största hot någonsin. De enda som står mellan den till synes oövervinnliga armén och total ödeläggelse är ett par jägmästare som förvisats från riket efter att de brutit mot drottningens viktigaste regel: bli aldrig förälskade.

Originaltitel The Huntsman: Winter's War
Alternativ titel The Snow White Chronicles - The Huntsman: Winter's War, Snow White and the Huntsman 2
Regissör Cedric Nicolas-Troyan
Manus Craig Mazin, Evan Spiliotopoulos
Genre 2010-tal, Drama, Action, Äventyr, Fantasy
Skådespelare Chris Hemsworth, Jessica Chastain, Emily Blunt, Charlize Theron, Nick Frost, Rob Brydon, Sheridan Smith, Alexandra Roach, Sope Dirisu, Sam Hazeldine, Sam Claflin, Sophie Cookson, Colin Morgan, Fred Tatasciore, Conrad Khan, Niamh Walter, Robert Portal
Filmnummer 119789

2019-04-25
Så jäkla dålig.. URK!!!!
sodomiten
2019-02-24
Det här är en b-film försedd med dyra specialeffekter. Bakom effekterna ekar det tomt.
Ghostface
2018-10-13
Mörkare än första filmen och snygg visuell egen stil. Andas något mer än en vanlig hollywoodproduktion.
Robkiller
2017-10-15
Påminner om föregångaren. Visst det är snyggt, det är action, det är en saga, men det saknas något, kan inte riktigt sätta fingret på vad, men den blir aldrig mer än lite halvintressant...
kervisch
2017-07-19
Funkar att se
theFeber
2017-04-23
Lagom roande och lite spännande ibland. Vackra miljöer och stundtals fina effekter. Samtidigt en otroligt korkad film där flera av karaktärerna känns platta, ointressanta och korkade. Skämten dvärgarna i mellan är fläckvis mest plumpa och obehagliga. Den enda intressanta karaktären är Emily Blunts drottning.
widez
2017-04-13
Svag tvåa. Som vanligt visar manusförfattarna att de allt som oftast är inkapabla till att skriva något annat än strunthistorier.
Djason
2017-02-14
Välspelad film med en skön mix av action och humor. Chastain, Blunt, Theron, Frost och även Hemsworth gör ett mycket gott jobb, på gränsen till en 4:a.
AjaxSwan
2017-01-23
Som den första. Helt ok, men jag tycker att båda filmerna har lite problem med tonen, det varierar från mörker till väldigt komiskt och jag tycker att man inte borde ha riktigt det spektrat. Bra äventyrsmatinè dock. 3:a (5/10)
myslas
2016-11-12
Lite av en överraskning får jag säga. Första filmen hade sina moment men jag blev väldigt störd av de uppenbara lånen från andra filmer. Den här har förstås sina likheter med Sagan om ringen-filmerna men det finns tillräckligt mycket av en originalhistoria här för att man inte ska bli störd. Ett underhållande äventyr trots sina klyschor här och där.