2.5

The Ice House

Ric Martin är en slagskämpe och en kvinnokarl. Efter att ha boxat upp tre busar blir han slagen med en flaska i huvudet av en sexig kvinna. Efter den smällen så får han en blackout varje gång en kvinna lyfter en flaska eller att glas för att skåla med honom. Detta leder till ond bråd död. Som tur är driver Ric en ishus där han kan förvara lik. Oturligt nog är Rics tvillingbror polis.

Originaltitel The Ice House
Alternativ titel The Passion Pits, Love in Cold Blood, Cold Blood
Regissör Stuart E McGowan
Genre Skräck, Thriller, 60-tal
Skådespelare Jim Davis, Scott Brady, Sabrina, David Story, Robert Story, Kelly Ross, Ken Osborne, Nancy Dow, Bambi Allen, John Holmes

2017-12-07
Börjar ytterst lovande som en kombination av sexploitation och stenhård macho-action, men planar sedan ut en aning. Men sammantaget får man ut rätt så mycket skoj. Dessutom känns filmen hyfsat före sin tid, med en story och uppbyggnad som i mångt och mycket liknar vilken B-ig 80-tals-storstads-snut-action som helst. Gott om naket, John Holmes i en liten roll, de stenhårda tvillingbröderna Brady (som dessvärre bara medverkade i denna film) och hårdkokt dialog (som exempel när bröderna har spöat upp ett gäng i en lägenhet och polisen är på väg. Snutbrorsan vill inte vara kvar när kollegerna anländer. "Where is your backdoor?". Den sexiga kvinnan svarar "We don't got any...". "Well, where do you want one?"). Även om filmen inte håller hela vägen så måste den ses av alla som fattar grejen. Ni vet vilka ni är! (7+/15)