2.3

The Ice Road

Efter att en avlägsen diamantgruva kollapsat i norra Kanada, anlitas ett par förare för ett våghalsigt räddningsuppdrag. De ska köra långtradare med tung last över isarna och försöka hinna fram i tid för att rädda de fångade gruvarbetarna.

Originaltitel The Ice Road
Regissör Jonathan Hensleigh
Manus Jonathan Hensleigh
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Liam Neeson, Marcus Thomas, Laurence Fishburne, Amber Midthunder, Benjamin Walker, Holt McCallany, Matt McCoy, Martin Sensmeier, Matt Salinger, Chad Bruce

Rele
2023-01-04
En händelserik film med en medioker manus . Liam Neeson är alltid bra och han höjer betyget, tillsammans med några andra skådespelare, till en trea.
Murvel48
2023-01-04
Okej, mestadels spännande men i längden blev det rätt tröttsamt med alla komplikationer. Till slut ville jag bara att filmen äntligen skulle ta slut. Det blev bara toooo much…
2022-09-08
Neeson går inte från klarhet till klarhet, det är säkert. Underhållande strunt där det mest blir fånigt.
isecore
2022-08-11
Det hade kunnat bli spännande men istället blev det en film med kassa effekter, slö dramaturgi och massor av klyschor. Svag tvåa.
Nathalena
2022-07-25
Klart underhållande
Robkiller
2022-06-02
Meningslös
Afflicter
2022-04-27
Hade förväntat mig ett försök till en nytolkning av Fruktans lön, vilket ju var helt vansinnigt så här i efterhand. Varför skulle Hollywood bry sig om att göra en spännande thriller utan skurkar när man kan fega ur som vanligt och göra samma gamla actionfilm (on ice). Skitdåliga effekter och ett manus som nätt och jämt håller ihop. Det var ju ändå tur att någon insåg att den där broschyren var viktigare än något annat för Neeson.
TimBuckley
2022-04-16
Tänk 90-tals action, 30 år för sent, utan muskelberg och ur barns ögon coola repliker, med med Liam Neeson och en hal väg. Haha, det räcker faktiskt till en 2:a genom charmen även om det på många vis rent filmkritiskt är oerhört dåligt.
dudson
2022-01-18
Nej detta spektakel övertygade inte! Visst Liam har visat genom,åren..att, han kan spela vilken roll som helst=Briljant! .Tyvär så fastnade just denna skapelse i isen, rätt så rejält")-2(
PeterTheW
2021-08-09