3.5

The Iceman: Confessions of a Mafia Hitman

Den före detta yrkesmördaren Richard Kuklinski berättar om sitt liv som yrkesmördare åt en maffiafamilj i USA.
Del ett i en serie av tre filmer.

Originaltitel The Iceman: Confessions of a Mafia Hitman
Regissör Arthur Ginsberg
Manus Richard Kuklinski
Genre Dokumentär, 90-tal

F-M-J
2015-02-18
Bra dokumentär om ett intressant subjekt. Varit intresserad av seriemördare/yrkesmördare sedan tidiga tonåren. Alltid fascinerat mig vad som kan driva en människa så långt. +3
joshen
2009-10-05
störtskön lirare
RaQQa
2009-07-14
En liten undervisningsfilm för framtida kontraktsmördare. :) Mycket intressant person denna Kuklinski. Skulle vara intressant att kunna ta del av hela det inspelade materialet.

2009-07-08
Mycket bra och välgjord intervju med en mycket originell person.
sunnhed
2009-03-23
Psykopater och seriemördare? Det är iof en fråga om vilken teori man vill förhålla sig till, men det finns en skara människor som är kapabla att mörda utan att känna de "naturliga" reaktionerna. För den skull behöver man inte vara psykopat, dock ska man nog sakna sympati och medlidande för att vara seriemördare. Mer om det i boken "On killing" för den intresserade.
bluebart
2007-05-11
En väldigt obehaglig dokumentär (vilket är bra) om en otroligt intressant person. Väldigt bra!
England
2007-03-19
Obehaglig snubbe den där Kuklinski...