3.5

The Impossible

Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004.

Originaltitel Lo imposible
Regissör J A Bayona
Manus Sergio G Sánchez
Genre Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland (III), Samuel Joslin, Oaklee Pendergast, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Ploy Jindachote, Jomjaoi Sae-Limh, Johan Sundberg, La-Orng Thongruang, Tor Klathaley, Douglas Johansson, Nicola Harrison

Skapad 2012-12-10 av dirtypoison
Det är en film som följer en viss familj under tsunamikatastrofen '04. Det jag frågade mig själv innan jag såg den var varför denna film gjordes? Visst, det är en spännande story om hur en fam...   Läs mer »

asasae
2018-09-15
Stark 4:a. Kändes verklig och fick mig förnimma att drabbas av denna hemska katastrof. Hur liten man är som människa. Väldigt vackert filmatiserad när tsunamin sköljde över land och allt bråte de drog med sig ,hur man tumlade runt. Skräcken. Paniken.
Norpan0
2018-03-21
Så stark.
2018-03-08
Så där---
pufred
2018-02-07
Katastroffilm baserad på en sann historia enligt formulär 1A i känslomanipulation. Skådespeleriet, effekterna och historien drar upp betyget, de smetiga stråkarna, slow-motion, virra runt som en fars drar ner. Trots allt i övre halvan av katastrofgenren. 3-
2017-10-24
teddybjorntjej
2017-09-23
Detta är en av de jobbigaste filmer jag sett, Tårar som rann vid flera tillfällen.
2017-04-14
Sjukt jävla jobbig film som jag dragit mig länge för att se, katastroffilm ska inte vara så här äkta. Mycket bra film som jag dock tycker är väldigt jobbig och inte på ett intressant sätt utan bara jobbigt. Känns dock dumt att klandra filmen för det då den skildrar något hemskt. Tom Holland är jättebra. Det blir också lite väl stråkigt mot slutet vilket jag tycker förstör lite av den äkthetskänsla som byggts upp.
annchen81
2017-03-09
Ibland är det skönt att sätta på en film att gråta till. Och det får man göra med den här!
Starkbröl
2017-03-02
Svårt att få sådan här film att inte bli känsloporr. Det kanske inte går. Eller så vill man inte. Men känsloporr blir det iallafall, och utdragen sådan.
VincentMalloy
2017-01-26
Tårar vid 3 tillfällen. Fy fan vad man lider när man ser vågen komma in. Stark film.