2.7

The Infidel

Mahmud är en muslimsk taxibolagsägare som lever ett lugnt och traditionellt muslimskt liv, med allt vad det innebär i seder och bruk. Men hans värld vänds upp och ner när hans mamma plötsligt dör och han får veta att han är adopterad och egentligen är judisk. Den enda som tycks kunna hjälpa honom till rätta med sitt liv nu är den alkoholiserade vännen och taxichauffören Lenny som också är judisk och lär Mahmud sina seder och bruk - Samtidigt som Mahmuds son ska gifta sig med dottern till en muslimsk präst.

Originaltitel The Infidel
Regissör Josh Appignanesi
Manus David Baddiel
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Omid Djalili, Richard Schiff, Matt Lucas, Archie Panjabi, Art Malik, Paul Kaye, Yigal Naor, Miranda Hart, James Floyd

SalotSar
2014-09-16
Puttrar på utan att förarga för mycket, en och annan härlig komisk pärla, men att driva med kulturella och religiösa stereotyper är ju minerat område numera, så de får ju passa sig.
lancell
2012-12-29
Tacklar några religiösa punkter jag inte trodde filmvärden våga ta upp, men rent av tyckte jag inte filmen var rolig.
Volbeat
2012-09-10
Denna filmen är riktigt tråkig. Känns som en väldigt oengagerad historia. Solklar 1:a tyvärr. Fick snabbspola flera gånger =(
martingo89
2011-07-11
Smått charmigt, naivt och dumt. Den har väl ett bra budskap (I guess) men den fungerar inte så bra som komedi. Den är inte överdrivet rolig om man säger så.
cahi
2011-07-05
Bitvis rolig. Inte en ny skruva den som Beckham. Är det bara jag som tycker att huvudrollsinnehavaren är lik Louis De Funes?
zac2go
2010-11-02
Så mycket charm i en enda film. Riktigt bra, tankvärd, om än lite smått förutsägbart här och där.
Amour
2010-11-02
Four Lions är bättre. =)
jean1
2010-11-01
Underbar engelsk film om fundamentalismens idioti. Riktigt rolig!
MinotaurKing
2010-10-05