1.9

The Inner Life of Martin Frost

Martin Frost är utarbetad och behöver vila upp sig efter att ha slutfört sin senaste bok, han reser därför till sina bekantas tomma hus för att tillbringa en tid ensam. En kvinna dyker plötsligt upp i huset och med henne en stor förvirring kring skillnaden mellan inbillning och verklighet.

Originaltitel The Inner Life of Martin Frost
Regissör Paul Auster
Manus Paul Auster
Genre Drama, Komedi, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Sophie Auster, Michael Imperioli, Irène Jacob, David Thewlis

2015-09-13
Berättarrösten hela tiden genom filmen plus Iréne Jacob som kvinnliga huvudrollen förstör verkligen allt! Trots att David Thewlis som vanligt är lysande och även de andra birollerna var bra - vilket ändå gör att jag ger den en tvåa och inte en etta. Sorgligt hur den kunde blivit en sevärd trea-film annars.
Galivan
2014-04-18
Handling med naiva situationer, tänkte stänga av efter 20 minuter. Men den hade tilltalande tendenser i en modern sago-romantisk stil. Fantastisk filmmusik av Laurent Petitgand, lite åt Yared och Nyman, bland det bästa jag hört. Andra halvan av filmen känns som ett stickspår som inte utvecklar berättelsen speciellt och storyn hittar aldrig tillbaks. Nästan en trea kanske.
jonbo
2013-05-19
Knapp tvåa. Det lyfter aldrig, blir ingenting.
fridenpaden
2009-12-25
Iréne Jacob var en värdelös skådis och förstörde egentligen allt med filmen. Austers manus började lovande och slutade inte så jädra dåligt och man är villig att godta lite löjligt tjafs och gallimattias. Thewlis är bra som vanligt.
uncle_ank
2009-10-09
Gillar flera av Austers romaner/noveller men detta var en riktig kalldusch. Usel film (på alla punkter) av en bra författare...
moaell
2009-06-05
har man läst lite paul auster så ser man ju direkt varitfrån denna historia är hämtad och i det sammanhanget var den ju en bra, men jag mådde verkligen aktivt illa av att se den här filmen.
Nightcrawler
2009-06-04
Film och litteratur är två helt skilda saker och jag tror att det är extremt svårt att få de två att gå ihop. Fast det verkar inte Paul Auster ha insett ännu... Vissa saker som är så subtila i skrift blir så pinsamt tydliga i bild.
Lars-O
2009-03-24
Riktigt lovande i flera minuter.
Roswall
2008-11-03
Paul Auster är bra som författare, här berättas dock allt, och nästintill inget visas, vilket är filmens främsta uppgift, att visa.
bmattias
2008-09-21
Man ser den ju inte för skådespeleri och foto. Det är ju bara en klassisk Paul Auster -berättelse.