2.3

The Innkeepers

Välkommen till The Yankee Pedlar Inn ? ett förfallet hotell med fler kackerlackor än gäster. Snarare än arbetsuppgifterna ägnar sig Luke och Claire åt att jobba på sina meningsskiljaktigheter, men en natt slår de samman för spökjakt. Om de bara visste vad som väntar i korridorerna...

Originaltitel The Innkeepers
Regissör Ti West
Manus Ti West
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Sara Paxton, Pat Healy, Kelly McGillis, George Riddle, Lena Dunham, Alison Bartlett, John Speredakos, Jake Ryan

Engravadlax
2023-07-24
Jag gillar Sara Paxtons Claire, och tycker att hon är nästan hela behållningen; tafatt, kanske smått autistisk, troligtvis animeskadad--som många av den här generationen var redan tidigt 00-tal, vilket verkar vara perioden som filmen utspelar sig av Lukes webbdesign att döma--för mig är hon hysteriskt rolig. Dessutom så är det här tveklöst Ti Wests bästa film, helt enkelt extremt tonsäker övernaturlig skräck med komiska karaktärer, även om tonvikten ligger på karaktärerna mer än på skräcken. Som med i princip all annan skräck som någonsin gjorts lyckas West inte heller riktigt med slutet, men i övrigt är det genomgående bra.
Merwinna
2021-08-01
Det här var riktigt spännande och kusligt, med några good scares också! Det var positivt att spökerierna inte började för tidigt, för gör de det så slutar man att vara rädd för spökena. Här byggdes skräcken upp i lagom takt. Jag hade dock gärna velat ha lite mer förklaring till händelserna på slutet, nu fick man ju inte svar på alla frågor. Den kvinnliga huvudpersonen var jobbig, störig, omogen för sin ålder, och gick inte att identifiera sig med (som jag i alla fall gärna gör, med huvudpersonen av mitt eget kön). Jag gillar inte heller detta, att den kvinnliga huvudpersonen ALLTID ska göra något dumt på slutet, fast folk har sagt åt henne att bara ta sig ut...
2019-07-06
Paxtons karaktär är rätt så enerverande, och största delen av filmen har lite "mogen Scooby-Doo-känsla" över sig (fast utan trams). Vi bjuds på ett par bra skräckscener, men resten av filmen är inget vidare. (5+/15)
silvertrain
2018-11-21
En bra och läskig rysare. Gillar historier med spöken och hemsökta platser osv. Och detta var ju en sån film. Roligt också att filmen är inspelad på ett hotell som är hemsökt i verkligheten!
92axha10
2017-11-10
En väldigt effektiv spökhistoria.
Oidipussy
2016-04-10
Repeterar vad de flesta andra kommentatorer tar upp, stark och charmig film fram till sista tredjedelen och klimax. Detta blir ännu mer uppenbart vid omseende, förstår ej hur Ti West lyckades tappa så mycket i slutspurten :/
craptastic
2015-10-07
Lågmäld och en något fattig final. Mje
AlbertSpica
2015-04-23
Filmens första timme är helt okej och relationen mellan kollegorna är trevlig och underhållande. Sista halvtimmen är dock skit och man zoonar ut rätt lätt.

2015-04-17
Ti West fortsätter leverera skräck med en lite äldre känsla. I mina ögon är han dock en svag regissör som inte regimässigt levererar annat än något standardmässigt i sina bästa stunder. Och filmerna han skapar är verkligen inte bra, förutom The Sacramento som faktiskt var helt okej. Men The Innkeepers är precis som övriga bottennapp. Skådespelet håller inte och storyn är verkligen lövtunn. När filmen väl avslutas inser man hur anmärkningsvärt uddlös film man nyss skådat. 2/10
dancenow
2015-04-15
Skön gammaldags stil, lite smått nervpirrande skräck sådär, inget överdrivet heller. Stark 3a :D