2.4

The Intruder

Ett ungt gift par köper deras drömhem i Napa Valley omedvetna om att den tidigare ägaren har en dödlig plan för att få tillbaka sin egendom.

Originaltitel The Intruder
Regissör Deon Taylor
Manus David Loughery
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Meagan Good, Michael Ealy, Joseph Sikora, Dennis Quaid, Alvina August, Erica Cerra, Kurt Evans, Carolyn Anderson, Lili Sepe, Chris Shields

Andreas_
2021-08-12
Herregud så dålig film, man måste ju nästan vara förståndshandikappad för att uppskatta detta skit...en enda sak lös upp i mörkret och det var att se Dennis Quaid spela psyko men utöver det, så är det rena dravlet...skulle kunna vräka ur mig klichéer som man sett förut i många mycket bättre filmer men skulle då avslöja hela filmen, skulle även kunna vräka ur mig hur mycket "plot holes" eller "plot details" som är dåliga i filmen och den gör den mer skrattretande än spännande...man måste nog antingen inte vara alltför smart eller väldigt lättskrämd för att tycka detta är bra eller ens lite läskigt, har nog aldrig skrattat så mycket till en thriller film som detta skräp...manuset är ett stort skämt, ett hån till alla normalt tänkande människors intelligens och regissören är en riktigt kass B-regissör som inte lyckas skapa något alls förutom att plocka fram det bästa av Dennis Quaid förstås, för han är verkligen denna film men som sagt, utöver hans prestation så är det en total sågning...detta är bara för jäkla dåligt, betyget blir en mycket svag 2:a och 1:an är nära, det är Dennis Quaid som lyckas rädda filmen från en total begravning endast...skulle faktiskt hellre vilja tipsa om en mycket bättre liknande film som är betydligt mer verklighetstrogen och bättre skriven än detta skräp, unlawful entry från 92...se denna på egen risk om ni vill slösa bort två timmar på ingenting, att titta när färg torkar är mer underhållande...
Tatty
2021-06-17
Riktigt sliskig och spännande film.
2021-03-16
Inga överraskningar och intet nytt under solen, vilket nästan kändes skönt. Man har sett allt förr (och bättre), och tyckte man då om det så kan man nog även gilla detta åtminstone lite grand. (7-/15)
Abigor
2020-10-20
Riktigt trevlig och underhållande psykopatthriller
StureStenhög
2020-05-31
Det här hade nog kunnat vara en okej dumunderhållande thriller ifall man hade haft en bättre skådespelare än Dennis Quaid i nyckelrollen. Någon större skådespelare har han väl aldrig varit, och här är han direkt usel. Han blir varken flippad på ett underhållande sätt, eller någon som man kan känna sympati med. En av de två hade åtminstone krävts, lite beroende på vilken väg man skulle vilja gå. Att han är så uppenbart creepy redan från början gör också att Meagan Goods agerande filmen igenom är helt orimligt. Annars finns det väl iaf någon enstaka kul idé här, men det mesta är gammal skåpmat. Det är väl helt enkelt den typ av film som brukar rulla på reklamkanalerna under sena helgkvällar, och som på sin höjd kan göra jobbet där
Hanness
2020-05-30
Håller inte hela vägen.
2020-01-27
En thriller av den typen som var poppis på 90-talet. Otroligt förutsägbart såklart, men det är en helt okej vardagsthriller och Quaid är bra i skurkrollen.
movieguy72
2019-09-16
Småspännande helt ordinär skräckthriller, ni vet en sån där man har sett tusen gånger. Snygg atmosfär men storyn är ohygglig förutsägbar. Det bästa filmen är Dennis Quaids porträtt av en fullblodspsykopat.
TheHorrorfan
2019-07-23
Inget större fel egentligen så, men den är dessvärre inget extra. Stark 2:a.