3.1

The Invisible Man

Fast i ett våldsamt och kontrollerande förhållande med en rik och briljant forskare, flyr Cecilia Kass en mörk natt och håller sig gömd med hjälp av sin syster, deras barndomsvän och hans tonårsdotter. Men när Cecilias våldsamma ex begår självmord och lämnar henne med en generös del av sin stora förmögenhet börjar hon misstänka att hans självmord var fejkat. När en rad kusliga sammanträffanden får dödliga konsekvenser och hotar de personer hon älskar mest, börjar Cecilia ifrågasätta sitt förnuft samtidigt som hon desperat försöker bevisa att hon verkligen blir jagad av någon som ingen kan se.

Originaltitel The Invisible Man
Regissör Leigh Whannell
Manus Leigh Whannell
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Aldis Hodge, Storm Reid, Harriet Dyer, Amali Golden, Benedict Hardie, Sam Smith, Zara Michales, Anthony Brandon Wong

Sliggis
2020-12-10
Började riktigt bra, men gick utför mot slutet.
myslas
2020-11-29
Inte så tokigt faktiskt. Vissa delar funkar mindre bra men på det stora hela bra underhållning. Långt ifrån lika bra som Claude Rains i Universals version från 1933 dock.
2020-11-08
Väldigt mycket Elisabeth Moss, men nu gillar jag ju henne. Spännande hela vägen och med ett tacksamt koncept man kan leka med i oändlighet. Så här vill jag ha mina Hollywoodfilmer.
ZoIX
2020-11-03
Bra. Lite lång. Klart sevärd.
kanemura
2020-10-01
Började bra och förutsägbart men framåt mitten börjar saker hända (som vore spoilers att nämna) sänka det rejält för mig.
Erik12345
2020-10-17
Riktig nagelbitare och bra musik, den beskriver våld mot kvinnor och kvinnors rädsla på ett väldigt bra sätt. Elisabeth Moss blir säkert Oscarsnominerad
vonadel
2020-08-07
Gillade denna. Spännande hela vägen. Den obehagliga osynliga skräcken gör sig bra alltså. 8/10
Hanness
2020-07-25
Börjar väldigt bra, sen tar det en annan riktning.
2020-07-15
Riktigt bra!
LenWidleheyt
2020-06-27
Nu kom jag på jämförelsen: det här är en modern Sova med Fienden, utklädd till Hollow Man.