3.1

The Invisible Man

Fast i ett våldsamt och kontrollerande förhållande med en rik och briljant forskare, flyr Cecilia Kass en mörk natt och håller sig gömd med hjälp av sin syster, deras barndomsvän och hans tonårsdotter. Men när Cecilias våldsamma ex begår självmord och lämnar henne med en generös del av sin stora förmögenhet börjar hon misstänka att hans självmord var fejkat. När en rad kusliga sammanträffanden får dödliga konsekvenser och hotar de personer hon älskar mest, börjar Cecilia ifrågasätta sitt förnuft samtidigt som hon desperat försöker bevisa att hon verkligen blir jagad av någon som ingen kan se.

Originaltitel The Invisible Man
Regissör Leigh Whannell
Manus Leigh Whannell
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Aldis Hodge, Storm Reid, Harriet Dyer, Amali Golden, Benedict Hardie, Sam Smith, Zara Michales, Anthony Brandon Wong

Erik12345
2020-08-10
Riktigt bra, den beskriver våld mot kvinnor och kvinnors rädsla på ett väldigt bra sätt. Elisabeth Moss blir säkert Oscarsnominerad
vonadel
2020-08-07
Gillade denna. Spännande hela vägen. Den obehagliga osynliga skräcken gör sig bra alltså. 8/10
Hanness
2020-07-25
Börjar väldigt bra, sen tar det en annan riktning.
2020-07-15
Riktigt bra!
LenWidleheyt
2020-06-27
Nu kom jag på jämförelsen: det här är en modern Sova med Fienden, utklädd till Hollow Man.
LenWidleheyt
2020-06-27
Premissen är perfekt för en skräckfilm om våld i nära relationer, och genomförandet är nästan klockrent. Ovanligt för en skräckfilm att alla beter sig helt logiskt för sin karaktär i (nästan) alla situationer. Folk som sågar den här tror jag förväntar sig fel sak av den. Det här är inte Hollow Man, utan snarare en relationsthriller.
amam
2020-06-23
Ganska mycket spänning och nerv i början. Hoppades att den skulle ta vägen nånstans men det var bara standard Hollywood hela andra halvan. Kunde gissa precis vad folk skulle göra och vad som hände långt innan det hände. Ingen begåvad manusförfattare direkt, de skulle få ett mer originellt manus skrivet av maskinmjukvara. Svag trea.
Abigor
2020-06-20
Med stöd av förlagorna går det inte att misslyckas. Håller hela vägen.
best_jeppe
2020-06-16
Den började riktigt bra men ganska tidigt började jag störa mig på Cecilia och ju längre filmen fortlöpte desto mer irriterad blev jag tills jag helt enkelt inte brydde mig längre efter lite över en timme. Jag förstår att filmen vill att Cecilia ska ha en utveckling under filmen men ibland så vore det skönt med en huvudkaraktär som är någorlunda kompetent redan från början. Stabil 3a.
bryngel
2020-05-31
Riktigt hög tramsfaktor, dåliga skådespelare och så förutsägbar att det var svårt att motivera sig att se klart.