The Invisible Man

Fast i ett våldsamt och kontrollerande förhållande med en rik och briljant forskare, flyr Cecilia Kass en mörk natt och håller sig gömd med hjälp av sin syster, deras barndomsvän och hans tonårsdotter. Men när Cecilias våldsamma ex begår självmord och lämnar henne med en generös del av sin stora förmögenhet börjar hon misstänka att hans självmord var fejkat. När en rad kusliga sammanträffanden får dödliga konsekvenser och hotar de personer hon älskar mest, börjar Cecilia ifrågasätta sitt förnuft samtidigt som hon desperat försöker bevisa att hon verkligen blir jagad av någon som ingen kan se.

Originaltitel The Invisible Man
Regissör Leigh Whannell
Manus Leigh Whannell
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Aldis Hodge, Storm Reid, Harriet Dyer, Amali Golden, Benedict Hardie, Sam Smith, Zara Michales, Anthony Brandon Wong

2020-05-29
Fy vilken kast film och som vanligt gick det att räkna ut filmen från första scenen till sista. Helt fantasilöst skräp! Den får en svag 2:a för att hunden överlevde annars är det ju hunden som brukar stryka med först...
ShenLong
2020-05-13
som oftast med så mycket så börjar det bra
STHRUDTS
2020-04-22
Ruggigt tät inledning lyfter en annars hel-lökig film. Oliver Jackson-Cohen är helt kass som skurk. Mycket snäll tvåa.
Danny_Boy
2020-03-28
Elisabeth Moss är fantastisk, som vanligt. Filmen är dock lite väl förutsägbar. En svag 3:a.
haajen
2020-03-15
Har sina brister men Moss är superb och Whannells regi är ofta väldigt imponerande. Vissa scener har verkligen en på helspänn.
PeterTheW
2020-03-09
Whanell är duktig. En smart, feministisk Hollow Man-luktande skräckhistoria. Möjligen blir det lite väl många långsamma, ominous kameravinklar över tomma utrymmen potentiellt innehållandes vår osynlige man, samt att Whanell inte är någon suverän personregissör, men ballt är det!
Qus
2020-03-08
Bra film med spännande och fantastiskt skådespeleri. Lite tunn story men ändå en stark trea.
Sodastream
2020-03-03
Jag tror jag är lite kär i Leigh Whanell. Allt han gör är på snudd briljant, med lika mycket hjärta som hjärna.
vellocet
2020-03-02
Nagelbitare. Påminner lite om hollow man
RaketPojken
2020-03-01
Filmen var mycket bra bra atmosfär, spännande, lite mysterium och en fantastisk Elisabeth Moss.