3.4

The Irishman

Torpeden Frank Sheeran blickar tillbaka på de hemligheter han bevarat som lojal medlem av maffiafamiljen Bufalino.

Originaltitel The Irishman
Regissör Martin Scorsese
Manus Steven Zaillian
Genre Drama, Kriminalare, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Harvey Keitel, Ray Romano, Bobby Cannavale, Anna Paquin, Stephen Graham, Stephanie Kurtzuba, Jack Huston, Kathrine Narducci, Jesse Plemons, Domenick Lombardozzi, Paul Herman, Gary Basaraba, Marin Ireland, Lucy Gallina, Welker White, Louis Cancelmi, India Ennenga, Sebastian Maniscalco, Steven Van Zandt, Aleksa Palladino, Jake Hoffman, Jennifer Mudge, Paul Ben-Victor, Barry Primus, Danny A Abeckaser

mammene
2020-05-30
Har kämpat med denna i omgångar, måste säga att den blev bättre och bättre, ska också sägas att detta inte är min favoritgenre. Jag blev inte riktigt klok på om det var allvar eller komik, den pendlade på gränsen, det var i och för sig rätt underhållande, jag tyckte också att det låg ett förlöjligande skimmer över gubbarna som däremot själva verkade tycka att de var så viktiga, men egentligen riktiga fjantar. Så det är blandade känslor inför denna film, men jag stannar vid en stark tvåa. De Niro har absolut den mest betalbara minen filmen igenom.
Sliggis
2020-05-01
Seg och tråkig, inget man inte sett förut.
Menzing
2020-04-25
Årets mästerverk. Upplevdes som en dokumentär över den här tiden
goeran
2020-03-30
Som många har påpekat är flertalet skådespelare i Martin Scorseses The Irishman för gamla för att vara riktigt trovärdiga i sina roller. Jag tycker ändå att särskilt Robert De Niro och Al Pacino är värda att se i denna underhållande film som bygger på verkliga händelser (även om det finns vissa sakfel; medvetet eller omedvetet). Och det är ett plus att det är en påkostad produktion med mycket välgjord scenografi som väl återskapar tidsepoken som skildras. Betyg 3.
dr_Robert
2020-02-10
The last hurrah? Scorcese assembles the old gang and the result is nice, nostalgic but way too long. The gangsters don’t exactly scare you as they’re half way to the wheelchair already when the film starts. Pacino’s Hoffa is impressive though.
Spook
2020-02-01
riktigt bra film. doalogerna och skådisarna är på topp!
amotherscrime
2020-01-19
Jag ser verkligen inte storheten i denna. En ganska intressant historia men om en helt ointressant karaktär. Sista femtedelen av filmen är bra, resten är oerhört meningslöst. Lägg därtill att det är OMÖJLIGT att köpa framförallt De Niro ung. Skrattretande och distraherande.
theFeber
2020-01-18
Tacka gudarna för att Scorsese inte fick plåga biopubliken med denna sega historia. Skådespelarna gör filmen och vissa scener är underbara, men överlag är detta en tämligen ointressant, oengagerande och tråkig berättelse.
Supernaut
2020-01-14
Skolexempel på vad som händer när en filmskapare är omgiven av ja-sägare. Lång och otajt. Väldigt snygg förutom de digitala effekterna. Det är bitvis direkt obehaligt att se unga tv-spelshuvuden på kroppar som rör sig som de gamla gubbarna skådisarna är. Hade kunnat vara riktigt bra men schabblar bort det och känns mest långtråkig.
andmoreagain
2020-01-05
En tråkig film av Scorsese eller va fan man begära när han gör sin femiotelfte maffiafilm? Fanns det något nytt att komma med? Även om man är snäll? Kändes mest tröttsamt och ja, vi har både hört och sett det förut; igen tvist här inte! Bland göbbera tycker jag Joe Pesci var bäst, lite roligt att Keitel var med även om han mest fladdrade förbi lite kort. Men för det mesta var det bara tråkigt.