3.4

The Irishman

En historia om en maffiatorpeds erfarenheter av organiserad brottslighet i USA efter andra världskriget.

Originaltitel The Irishman
Regissör Martin Scorsese
Manus Steven Zaillian
Genre Biografi, Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, Bobby Cannavale, Harvey Keitel, Stephen Graham, Anna Paquin, Kathrine Narducci, Domenick Lombardozzi, Jesse Plemons, Sebastian Maniscalco, Ray Romano, Jake Hoffman, Aleksa Palladino, India Ennenga

goeran
2020-03-30
Som många har påpekat är flertalet skådespelare i Martin Scorseses The Irishman för gamla för att vara riktigt trovärdiga i sina roller. Jag tycker ändå att särskilt Robert De Niro och Al Pacino är värda att se i denna underhållande film som bygger på verkliga händelser (även om det finns vissa sakfel; medvetet eller omedvetet). Och det är ett plus att det är en påkostad produktion med mycket välgjord scenografi som väl återskapar tidsepoken som skildras. Betyg 3.
dr_Robert
2020-02-10
The last hurrah? Scorcese assembles the old gang and the result is nice, nostalgic but way too long. The gangsters don’t exactly scare you as they’re half way to the wheelchair already when the film starts. Pacino’s Hoffa is impressive though.
Spook
2020-02-01
riktigt bra film. doalogerna och skådisarna är på topp!
amotherscrime
2020-01-19
Jag ser verkligen inte storheten i denna. En ganska intressant historia men om en helt ointressant karaktär. Sista femtedelen av filmen är bra, resten är oerhört meningslöst. Lägg därtill att det är OMÖJLIGT att köpa framförallt De Niro ung. Skrattretande och distraherande.
theFeber
2020-01-18
Tacka gudarna för att Scorsese inte fick plåga biopubliken med denna sega historia. Skådespelarna gör filmen och vissa scener är underbara, men överlag är detta en tämligen ointressant, oengagerande och tråkig berättelse.
Supernaut
2020-01-14
Skolexempel på vad som händer när en filmskapare är omgiven av ja-sägare. Lång och otajt. Väldigt snygg förutom de digitala effekterna. Det är bitvis direkt obehaligt att se unga tv-spelshuvuden på kroppar som rör sig som de gamla gubbarna skådisarna är. Hade kunnat vara riktigt bra men schabblar bort det och känns mest långtråkig.
andmoreagain
2020-01-05
En tråkig film av Scorsese eller va fan man begära när han gör sin femiotelfte maffiafilm? Fanns det något nytt att komma med? Även om man är snäll? Kändes mest tröttsamt och ja, vi har både hört och sett det förut; igen tvist här inte! Bland göbbera tycker jag Joe Pesci var bäst, lite roligt att Keitel var med även om han mest fladdrade förbi lite kort. Men för det mesta var det bara tråkigt.
Kurosawafan
2020-01-05
långsam som en stor italiensk måltid, har längtatefter detta. gamla gubbar med mörka historier
Engravadlax
2020-01-04
Omöjligt att köpa De Niro som ung eller som irländare. Han t.o.m. slåss som en reumatisk gammal gubbe. Lika underligt med Pacino som Hoffa. Vansinnescasting. Överlångt, en mestadels oengagerande röra till manus och--som vanligt med Scorsese--alldeles för mycket voiceover, som De Niro sluddrar sig igenom halva tiden. Helt olidligt.
best_jeppe
2020-01-02
Jag tycker den var bra och underhållande nästan hela vägen men det faktum att gamlingar spelar unga funkar inte när de rör sig som de 70-åringar de är. Inte någonstans blev jag övertygad om att de var runt 40. En stabil 3a.